آتش سوزی در انگلیس با دست کم یک کشته و سه مصدوم

آتش سوزی در انگلیس با دست کم یک کشته و سه مصدوم
سه شنبه 14 تير 1401 - 17:54

انفجار گاز و آتش سوزی ناشی از آن در منطقه بدفورد شایر انگلیس دست کم یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت و پلیس اعلام کرد در جستجوی جان باختگان دیگر است.

العالم_اروپا

این انفجار و آتش سوزی که دیروز روی داد به دست کم بیست دستگاه آپارتمان آسیب جدی وارد کرده است.

پلیس بدفوردشایر گفت اجساد بیشتری در روز‌های آینده پیدا خواهد شد، زیرا نیرو‌های پلیس جستجو در میان بقایای اوار‌ها و اجسام سوخته از انفجار و اتش سوزی را در اپارتمان‌ها اغاز کرده است.

در پی انفجار گاز که هنوز علت ان اعلام نشده ده‌ها نفر از ساکنان ان و ساختمان‌های اطراف ناچار شدند شب را در بیرون از خانه به صبح برسانند مقامات پلیس و اتش نشانی وعده دادند در روز‌های اینده جزئیات بیشتری درباره این انفجار اعلام کنند.

محل اتش سوزی به محاصره پلیس و نیرو‌های اتش نشانی درامده است و از امد و شد افراد و ساکنان به ان جلوگیری می‌شود. پلیس می‌گوید به علت خطر سقوط اوار نمی‌توان به ساکنان اجازه داد حتی برای برداشتن لوازم ضروری وارد خانه‌های خود شوند.

برخی از ساکنان اپارتمان‌های اسیب دیده در مصاحبه با رسانه‌های محلی می‌گویند حاصل زندگی و تمام دارایی شان از بین رفته و زندگی شان ویران شده است.

فردی به نام جاس که دریکی از آپارتمان‌های آسیب دیده زندگی می‌کند، گفت: روی مبل نشسته بودم که صدای "انفجار مهیبی" را شنیدم ابتدا فکر کرد زلزله روی داده، در اتاق از لولا جدا و کنده شد، سقف فروریخت و و اتاق زیر شیروانی دو نیم شد.

این دومین اتش سوزی مهیب در پی انفجار گاز طی دو هفته اخیر در انگلیس است که دست کم دو کشته و چندین زخمی برجای گذاشته است.

پس از اتش سوزی برج مسکونی گرنفل در نزدیکی مرکز لندن که در ان ۷۲ زن و مرد و کودک زنده در اتش سوختند عملکرد شهرداری‌ها و اتش نشانی‌ها در انگلیس همواره با انتقاد مواجه بوده است.

پس از اتش سوزی برج مسکونی گرنفل در لندن معلوم شد اهالی چندین بار درباره نا ایمن بودن ان به مقامات مسئول از جمله شهرداری هشدار دادند، اما به هیچیک از این هشدار‌ها و درخواست‌ها توجهی نشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده نهاد‌های مدنی، هم اکنون نیز ده‌ها برج مسکونی در انگلیس نا ایمن و دارای وضعیت مشابه برج گرنفلند که ساکنان ان با کابوس گرفتار شدن در فاجعه مشابه گرنفل در ان زندگی می‌کنند.

خانواده‌های جان باختگان برج مسکونی ۲۴ طبقه گرنفل و کارزار عدالت برای گرنفل می‌گویند حدود هزار و نهصد روز است که در انتظار اجرای عدالت درباره عاملان و مقصران این واقعه هولناکند که ۷۲ زن و مرد و کودک را زنده در اتش سوزاند، اما هنوز شاهد معرفی و مجازات عاملان این فاجعه نبوده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها