دفتر تجاری تل‌آویو در ترکیه بازگشایی می‌شود

دفتر تجاری تل‌آویو در ترکیه بازگشایی می‌شود
چهارشنبه 15 تير 1401 - 13:40

رسانه‌های ترکیه از تلاش‌های این کشور و رژیم صهیونیستی برای بازگشایی دفتر تجاری تل‌آویو در آنکارا خبر می‌دهند.

العالم - ترکیه

رسانه‌های ترکیه از بازگشایی دفتر اقتصادی و تجاری تل‌آویو در این کشور خبر می‌دهند؛ موضوعی که با با تلاش‌های ترکیه برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک تیره خود با رژیم صهیونیستی همزمان شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از روزنامه «زمان» ترکیه، آنکارا و تل‌آویو در سال ۲۰۱۸ متقابلاً سُفرای یکدیگر را اخراج کردند و رژیم صهیونیستی نیز یک سال بعد از آن (۲۰۱۹) فعالیت‌های نمایندگی اقتصادی خود در ترکیه را کاهش داد. حالا تل‌آویو و آنکارا تلاش دارند تا نمایندگی‌های دپلماتیک خود را به سطح سُفرا ارتقاء دهند.

روزنامه زمان در همین راستا خاطرنشان می‌کند که دولت اردوغان [حزب عدالت و توسعه] علی‌رغم سال‌ها تنش، روابط تجاری خود را با رژیم صهیونیستی حفظ کرده است؛ به طوری که حجم مبادلات تجاری دوطرف در سال ۲۰۲۱ با ۳۰ درصد افزایش به ۷.۷ میلیارد دلار رسیده است.

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز به نقل از «اورنا باربی وای» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود که بازگشایی دفتر وابسته اقتصادی در ترکیه، التزام تل‌آویو به تعمیق مناسبات اقتصادی با ترکیه را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، اخیراً منابع عبری گزارش دادند که ترکیه و رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی را با هدف ارتقاء نمایندگی‌های دیپلماتیک خود به سطح سفیر را آغاز کرده‌اند.

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز که به تازگی به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور تل‌آویو منصوب شده، در سفرش به ترکیه اذعان کرده بود که روابط تل‌آویو با آنکارا طی یک‌سال گذشته شاهد پیشرفت بزرگی بوده است.

پربیننده ترین خبرها