روزهای سیاه ماکرون؛ ناآرامی اجتماعی، تورم و اعتصاب

روزهای سیاه ماکرون؛ ناآرامی اجتماعی، تورم و اعتصاب
چهارشنبه 15 تير 1401 - 21:05

همزمان با افزایش تورم و شرع فصل گرما در فرانسه، شاغلان بخش راه‌آهن این کشور در اقدامی که باعث اختلال در تردد در شبکه ریلی سراسری شد، اعتصاب کردند.

العالم - اروپا

همزمان با افزایش تورم در فرانسه و شرع فصل گرما، شاغلان بخش راه‌آهن این کشور روز چهارشنبه در اقدامی که باعث اختلال در رفت و آمد در شبکه ریلی سراسری فرانسه شد دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» سه اتحادیه از چهار اتحادیه ریلی اصلی فرانسه در این اعتصاب شرکت کردندو حدود یک سوم خدمات قطارهای بین شهری و منطقه‌ای لغو شد و تردد قطارهای شهری داخل و خارج پاریس نیز تحت تاثیر این اعتصاب قرار گرفتند.

اتحادیه‌های ریلی خواستار تعدیل حقوق‌ها بر اساس تورم و افزایش حداقل دستمزد و همچنین پاداش‌های بیشتر برای جبران افزایش قیمت‌ها هستند. اعتصاب چهارشنبه یک روز طول کشید، اما اتحادیه‌ها گفتند که در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایشان، در حال بررسی گام بعدی هستند.

این اعتصاب ریلی به دنبال اقدام مشابه در فرودگاه معروف «شارل دوگل» در حالی صورت گرفت که کارگران ناراضی از هزینه‌های بالای زندگی ناامید شده‌اند.

فضای متشنج اجتماعی نیز چالشی برای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه است که ائتلاف میانه روی او ماه گذشته اکثریت مطلق خود را در پارلمان از دست داد، زیرا رای دهندگان ماکرون را به دلیل بی توجهی به نارضایتی‌های روزانه تنبیه کردند.

تورم فرانسه در ماه ژوئن به حد نصاب ۶.۵ درصد رسید که ناشی از افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی بود. گفته می‌شود که دولت ماکرون در روزهای آتی قانونی را با هدف کاهش تورم رونمایی خواهد کرد.

چندی قبل «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه با اشاره به شکست ائتلاف حزب حاکم در کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمانی گفت: «این مساله برای فرانسه خطرناک است.»

«برنو لومیر» وزیر دارایی فرانسه نیز در مصاحبه با شبکه دو فرانسه با اشاره به شکست حزب حاکم در کسب اکثریت پارلمانی، آن را یک «شوک دموکراتیک» خواند اما گفت: «من مطمئن هستم که ماکرون با همین شرایط باز هم قادر به اداره امور کشور است.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها