پشت پرده عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه + فیلم

پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 11:19

حسام طالب، کارشناس مسائل گروه‌های تروریستی گفت که حرف‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره آغاز عملیات نظامی در خاک سوریه جدی است.

العالم - سوریه

طالب با شرکت در برنامه "مع الحدث" شبکه العالم گفت که عملیات نظامی ترکیه، بخشی از سلسله تجاوزات این کشور به خاک سوریه به بهانه حضور قسد است.

وی خاطرنشان کرد که با اینکه وزیر خارجه ترکیه گفته است که آمریکا حق ندارد به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه اعتراض کند اما آمریکا درباره قسد و اقدام ترکیه به اشغال خاک سوریه، صاحب اختیار و ارباب است، چرا که ترکیه و این کشور هر دو اشغالگرند و هیچ کس نمی پذیرد که اردوغان در خاک سوریه یا لیبی یا هر جای دیگر بدون موافقت این کشور دست به عملیات نظامی بزند.

این کارشناس به اظهارات ترامپ درباره متحدان آمریکا به خصوص ترکیه اشاره می کند که گفته بود اگر اردوغان به دستورات ما عمل نکند، ظرف یک هفته اقتصاد ترکیه دچار فروپاشی می شود. همچنین خاطرنشان می کند که قسد اعلام کرده است که ناتو و آمریکا به اردوغان برای اشغال بخش های بیشتری از خاک سوریه چراغ سبز نشان داده اند؛ به عبارت دیگر آمریکا پس از آنکه اردوغان را وادار به پذیرش انضام فنلاند و سوید به ناتو کرد، با عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه موافقت کرد.

این کارشناس خاطرنشان می کند که ترکیه به طور قطع عملیات نظامی خود را در مناطق تحت اشغال قسد انجام خواهد داد و تا وقتی که منبج و عین العرب و عین عیسی در کنترل شبه نظامیان جدایی طلب قسد باشند، بدون تردید این مناطق را هم مثل عفرین تحویل ترکیه خواهند داد مگر اینکه معجزه ای رخ دهد و قسد دست از مزدوری برای آمریکا بردارد و این مناطق را تحویل ارتش سوریه دهد؛ تنها در این صورت است که ترکیه – به خصوص پس از میانجی گری ایران - دیگر جرأت رویارویی با ارتش سوریه را نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها