تداوم بحران در کابینه جانسون/ کناره‌گیری بیش از 50 مقام عالی از دولت بریتانیا

تداوم بحران در کابینه جانسون/ کناره‌گیری بیش از 50 مقام عالی از دولت بریتانیا
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 11:07

در ادامه بحران در کابینه نخست‌وزیر انگلیس، سه وزیر دیگر امروز (پنجشنبه) از دولت جانسون استعفا کردند و شمار استعفاها را به 50 نفر رساندند.

العالم - اروپا

در ادامه بحران در کابینه «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، سه وزیر دیگر استعفا کردند و مجموع وزرا و دستیاران آن‌ها که از سمت خود کناره‌گیری کردند به 50 تن رسیده است.

«دامیان هیندز» وزیر امنیت و مرزها در وزارت خارجه انگلیس، «اد آرگار» وزیر بهداشت بریتانیا و «سایمون هارت» معاون وزیر کشور در امور ولز از دولت جانسون کناره‌گیری کردند.

به گزارش فارس، دولت انگلیس از زمان روی کار آمدن جانسون با رسوایی‌های متعددی مواجه شده‌ است. پیش از این نیز مهمانی‌ها و مراسم می‌گساری متعدد اعضای دولت جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در این کشور جنجالی شده بود که به رسوایی «پارتی گیت» معروف شد.

در آن زمان نیز جانسون در دروغ دیگری مدعی شد که خبر نداشته با حضور در این مهمانی‌ها، قوانین دولت خودش در قبال کرونا را نقض کرده است. در همین راستا کمیته منتخب مجلس عوام انگلیس، دستور داد اسنادی که تا کنون درباره رسوایی پارتی گیت به‌دست آمده، شامل بیش از ۳۰۰ عکس و ۵۰۰ سند، برای این تحقیقات مورد استفاده قرار گیرند.

با این حال در نهایت کمیته اعضای حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس موسوم به کمیته ۱۹۲۲، اعلام کرد که رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با ۲۱۱ رأی مخالف و ۱۴۸ رأی موافق، شکست خورده است.

علی‌رغم شدت گرفت بحران در کابینه جانسون و همزمان با افزایش فشارها به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در پی استعفای دسته‌جمعی وزرای کابینه، وی پذیرفتن درخواست‌ها برای استعفا را رد کرد.

روزنامه «تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که جانسون به وزرای کابینه خود گفته است که استعفا نخواهد داد زیرا معتقد است این امر ماه‌ها آشفتگی و بی‌ثباتی ایجاد می‌کند.

در این گزارش آمده است: «نخست وزیر کاملا مصمم به ماندن است و معتقد است که استعفای دولت او را بدون هیچ وزیری در سقوط آزاد می‌گذارد و حواس حزب محافظه کار را با رقابت رهبری پرت می‌کند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها