خطبه و نماز عرفه به امامت شیخ سازشکار

خطبه و نماز عرفه به امامت شیخ سازشکار
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 16:54

این روزها در حال و هوای عید قربان بیش از یک میلیون مسلمان خود را برای ادای مناسک حج آماده می کنند.

العالم - داغ های مجازی

امروز پنج شنبه روز "ترویه" است. روز هشتم ذی الحجه که به شب می رسد، حجّاج، با نیت حج تمتع، مُحرِم می شوند و از مکه به سمت منا می روند و شب را در آن مکان بیتوته(شب زنده داری) کرده و صبح عرفه به طرف عرفات می روند و در منا تا روز عید قربان توقف می کنند. و از ظهر تا غروب به دعا و تضرع به درگاه خدا می پردازند.

بیش از یک میلیون مسلمان در این مراسم شرکت می کنند.

روز عرفه هم روز نهم ذی حجه است. در این روز حجاج در محل جبل عرفه از سپیده دم تا طلوع صبح روز بعد در این محل می مانند. و به ادای نماز ظهر و عصر پرداخته و سپس خطبه روز عرفه در مسجد نمره خوانده می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ملک سلمان، پادشاه سعودی روز سه شنبه گذشته طی حکمی شیخ محمد العیسی، دبیر کل انجمن جهان اسلام را به خواندن خطبه و ادای نماز در مسجد نمره مأمور کرد. برخی این اقدام را هنجارشکنی و نقض قوانین سلطنتی عربستان دانسته اند که معمولا خطیب این روز از داخل عربستان انتخاب می شود.

روزنامه الریاض شیخ عیسی را خطیبی سخنور و میانه رو معرفی کرده است در حالی که ملت های مسلمان به دلیل اهمیت بسیار زیادی که برای این روز قائلند، به انتصاب چنین شخصی اعتراض کرده اند.

امروز صبح هشتگ (#انزلوا_العيسي_من_المنبر)، (عیسی را از منبر پایین بیاورید) در مصر و اردن ترند شد زیرا وی از طرفداران و مبلغان سازش با رژیم صهیونیستی است و حتی در گورستان موسوم به "قربانیان هولوکاست" در اردوگاه آشویتس در داخل رژیم صهیونیستی حضور یافته و برای آنها دعا کرد.

در این بخش از "نبض سوشیال" مهمترین توییت های کاربران عرب به خصوص در مصر و اردن را درباره انتصاب این شخص مرور می کنیم.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره توییتی را منتشر کرده و در آن نوشته است: "این همان اسلام واقعی روحانی سعودی محمد العیسی است که با هیئت همراهش برای قربانیان هولوکاست دعا می خواند".

پربیننده ترین خبرها