واکنش به اظهارات مقام صهیونیستی درباره حضور ایران در آب‌های بین‌المللی

واکنش به اظهارات مقام صهیونیستی درباره حضور ایران در آب‌های بین‌المللی
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 19:43

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: راهبرد ما این است که نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و سپاه بتوانند دریانوردی‌های بین‌المللی خود را در جهت تامین منافع ملت ایران انجام بدهند.

العالم-ایران

سردار سرتیپ پاسدار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی فارس، درباره ادعا‌های اخیر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی که از حضور چهار کشتی جنگی ایران در دریای سرخ ابراز نگرانی کرده بود، اظهار داشت: امروز موجودیت اسرائیل به علت گرفتاری‌های داخلی به طور جدی در خطر است. هم نیروی مسلح آن‌ها واقعا ضعیف شده و هم وضعیت سیاسی بهم ریخته‌ای دارد که قادر به تشکیل دولت نیستند.

وی افزود: در مقابل، جمهوری اسلامی ایران هر روز در مسیر قدرت‌یابی است. همه امید اسرائیلی‌ها به کمک آمریکایی‌ها بود. اما آمریکا در مقابل ایران عاجز و ناتوان شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه اسرائیل می‌خواهد خلاءهای داخلی خود را با لاف‌زنی پر کند، تصریح کرد: اسرائیل یک رژیم جعلی و حتما در حال سقوط است. به همین دلیل، قصد دارد تا با برخی لفاظی‌ها خلاء قدرتش را پر کند.

وی با اشاره به ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر تبدیل به قدرت منطقه‌ای و جهانی است و کسی که می‌خواهد به یک قدرت جهانی و بین‌المللی تبدیل شود باید بتواند در همه دریاها، دریانوردی کند چون دریا‌ها متعلق به همه است.

سردار شادمانی ادامه داد: ما پیش از این نمی‌توانستیم دریانوردی‌های بین‌المللی انجام بدهیم. اما، چندین سال است که این کار را با ۴٠ سال تاخیر انجام دادیم.

وی با بیان اینکه دریانوردی‌های بین‌المللی حق مردم ایران است، تاکید کرد: باید دریانوردی‌های بین‌المللی را همانند همه کشور‌های جهان ادامه بدهیم، چون حق مردم ایران است. این دریانوردی‌ها منافع بسیاری برای ما در حوزه‌های تجارتی و ارتباط با کشور‌ها دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در پایان خاطر نشان کرد: راهبرد ما این است که نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و سپاه بتوانند دریانوردی‌های بین‌المللی خود را در جهت تامین منافع ملت ایران انجام بدهند.

«بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با انتشار تصاویر ماهواره‌ای در جریان میزگرد سالانه اقتصادی در یونان مدعی شد چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سرخ حضور دارند.

وی مدعی شد: «ایران در حال توسعه عملیات‌های تهاجمی خود در منطقه به طور کلی و در عرصه دریایی به طور خاص بوده و ایران به طور غیرمعمول در حال گشت‌زنی در دریای سرخ با کشتی‌های نظامی خود است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «در تصاویر ماهواره‌ای که من اینجا نشان می‌دهم شما می‌توانید چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سرخ را ببینید. حضور نیرو‌های نظامی ایران در دریای سرخ طی ماه‌های اخیر، موضوعی بسیار مهم در یک دهه گذشته به شمار می‌آید. این تهدیدی مستقیم برای تجارت، انرژی و اقتصاد جهانی به شمار می‌آید».

این ادعاها در حالی مطرح می شود که نیروی دریایی ارتش به عنوان یکی از بازوهای قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران توانسته طی دو دهه اخیر نقش مهمی در حوزه امنیت دریایی و مقابله با دزدان دریایی ایفا کند.

خردادماه امسال نیز دفتر بین‌المللی دریانوردی اتاق بازرگانی بین‌المللی ـ IMB ـ در گزارش اخیر خود از فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه تامین امنیت دریایی تجلیل کرده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها