گفتگوی لاپید و بن زاید درباره توسعه سازش در جهان عرب

گفتگوی لاپید و بن زاید درباره توسعه سازش در جهان عرب
جمعه 17 تير 1401 - 12:19

یاییر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در تماس با محمد بن زاید، رئیس امارات، انتصاب وی به این سمت را تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت و بر اهمیت ادامه روابط این رژیم با امارات تأکید کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

لاپید گفت که در این تماس عید قربان را هم به وی تبریک گفته است.

به گفته لاپید، در این تماس دو طرف بر اهمیت تقویت روابط تأکید کرده اند. وی افزود: "مراتب خشنودی خود را از توسعه روابط گردشگری و اقتصادی اعلام کردیم". همچنین "درباره توسعه دایره توافق های ابراهیم و سرایت آن به دیگر کشورهای منطقه گفتگو کردیم".

در این دیدار لاپید به بن زاید گفت: "اعتماد شخصی بین ما و پایبندی اسرائیل به توافق های ابراهیم و ادامه کنفرانس سران نقب و توسعه آن در یک چهار چوب دائمی، اساسی محکم و استوار برای روابط ممتاز است".

به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" در 27 ژوئن گذشته کمیته توجیهی "کنفرانس سران نقب" نشست هایی را با مشارکت مقامات وزارت خارجه اعضا شامل رژیم صهیونیستی، بحرین، آمریکا، امارات، مصر و مغرب برگزار کرد. شرکت کنندگان در این نشست درباره "ایجاد 6 کارگروه که به طور منظم و سازمان یافته کار می کنند" توافق کردند.

هدف از برگزاری این نشست – که به گفته این روزنامه به ریاست "اسرائیل" برگزار شد – ایجاد کارگروه مشترک و تقویت همکاری بین اعضا است.

این روزنامه تصریح کرده است که "اسرائیل" امیدوار است اردن هم به این نشست ملحق شود.

اولین جلسه کمیته توجیهی، سه ماه پس از برگزاری "کنفرانس نقب" در ماه مارس برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها