واکنش جهاد اسلامی به استقبال از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام‌الله

واکنش جهاد اسلامی به استقبال از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام‌الله
شنبه 18 تير 1401 - 01:29

جنبش جهاد اسلامی فلسطین استقبال رام‌الله از بنی‌ گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیدارش با مسئولان تشکیلات خودگردان از جمله ابومازن را به شدت محکوم کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه در بیانیه‌ای به دیدار بنی‌گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله واکنش نشان داد و محکوم کرد.

«طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که «اصرار بر داشتن ارتباطات و دیدارها و هماهنگی‌ها امنیتی بین تل آویو و رام‌الله در راستای منافع و سناریوهای دشمن است و دستش را در ادامه تجاوزاتی که مردم فلسطین هر روز در معرض آن قرار دارند، باز می‌دارد».

وی افزود: «تداوم رابطه ممنوعه و مجرمانه با دشمن، مانعی بزرگ بر سر راه رسیدن به وحدت ملی است که مردم فلسطین آرزوی آن را دارند».

سخنگوی جهاد اسلامی با لزوم ادامه وضعیت درگیری و مقابله با دشمن صهیونیست، با تکیه بر توان گردان‌های قهرمان جهاد در کرانه باختری برای ادامه جنگ و مقابله با پروژه شهرک‌سازی و تجاوزات تأکید کرد.

ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم اسرائیل پنجشنبه شب در رام الله با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

ابومازن در این دیدار بر اهمیت ایجاد چشم‌اندازی سیاسی و احترام به توافقنامه‌های امضا شده بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی و توقف هرگونه اقدامی که به تشدید تنش و درگیری‌ها منجر شود، تأکید کرد.

گانتس نیز پس از این دیدار اعلام کرد که با عباس در مورد ادامه همکاری امنیتی و اجتناب از هرگونه اقدامی که به تنش و ناامنی منجر شود، گفت‌وگو کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تل آویو در تلاش برای امضای قراردادی برای بازگرداندن نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه در مقابل آزادی شماری از اسرای فلسطینی است.

البته بنی گانتس به جزئیات بیشتر در مورد چگونگی این قرارداد و تعداد اسرایی که قرار است در مقابل آزادی 4 نظامی اسیر اسرائیلی آزاد شوند، اشاره‌ای نکرده است.

هم اکنون 4 نظامی اسرائیلی در اسارت گردان‌های القسام هستند که دو نفر از آنان به نام‌های شائول آرون و هدار گولدن در جنگ سال 2014 به اسارت گرفته شدند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها