کاهش بهای نفت به دلیل بیم از رکود اقتصادی و تشدید محدودیت‌های کرونایی در چین

کاهش بهای نفت به دلیل بیم از رکود اقتصادی و تشدید محدودیت‌های کرونایی در چین
دوشنبه 20 تير 1401 - 08:54

معاملات نفتی ساعاتی پرنوسان را تجربه می‌کند.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات پرنوسان صبح روز دوشنبه حدود 1 دلار کاهش یافت و بخش از افزایش روز جمعه را خنثی کرد. نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از کووید-19 عرصه را بر بازار نفت و تقاضا برای طلای سیاه بیش از پیش تنگ کرده است.
صبح روز دوشنبه بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال پس از 2.3 درصد افزایش در روز جمعه، 82 سنت یا 0.8 درصد کاهش یافت و به 106 دلار و 20 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا (WTI) نیز با 1 دلار و 4 سنت یا 1 درصد کاهش، 103 دلار و 75 سنت معامله شد و افزایش 2 درصدی روز جمعه را تا حدودی خنثی کرد.
معاملات نفتی امروز به دلیل تعطیلات رسمی در بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی از جمله سنگاپور - مرکز تجارت نفت - اندک است.
هر دو شاخص مهم نفتی هفته گذشته، کاهشی هفتگی را تجربه کردند زیرا بازار تحت سلطه نگرانی هایی درباره تأثیر افزایش نرخ بهره و مهار تورم بر تشدید رکود و کاهش تقاضای نفت بود. هر دو شاخص صبح امروز در معاملات اولیه کاهش یافتند، سپس روند آنها مثبت و افزایشی شد، اما بار دیگر این روند منفی و کاهشی شد.
داده‌های ۱۰ ژوئیه (روز یکشنبه) درباره موارد کووید-۱۹ در چین نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان نسبت به روز پیش از آن افزایش یافته است. نگرانی‌ها در مورد احتمال اعمال قرنطینه گسترده‌تر پس از کشف یک به اصطلاح «زیرسویه جدید اومیکرون» در شانگهای تشدید شده است.
در سوی عرضه، بازار همچنان نگران برنامه‌های کشورهای غربی برای تعیین محدودیت سقف برای قیمت نفت روسیه است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده است که تحریم‌های بیشتر می‌تواند منجر به پیامدهای «فاجعه‌بار» در بازار جهانی انرژی شود.

پربیننده ترین خبرها