تیراندازی در آمریکا باز هم قربانی گرفت/ ۳ کشته در یک میهمانی خانوادگی در کالیفرنیا

تیراندازی در آمریکا باز هم قربانی گرفت/ ۳ کشته در یک میهمانی خانوادگی در کالیفرنیا
دوشنبه 20 تير 1401 - 11:09

در یک حادثه تیراندازی در یک میهمانی خانوادگی در شهر «داونی» ایالت کالیفرنیا دست‌کم سه مرد جان خود را از دست دادند و یک زن و مرد دیگر نیز زخمی شدند.

العالم_آمریکا

شبکه تلویزیونی «ای بی سی ۷» آمریکا روز گذشته (یکشنبه) به وقت محلی گزارش کرد که در یک حادثه تیراندازی در یک میهمانی خانوادگی در «داونی» ایالت کالیفرنیا، دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر زخمی شدند.

طبق این گزارش، پلیس مرگ سه نفر را در صحنه حادثه اعلام کرد و زن و مردی که در این حادثه زخمی شدند، در حال حاضر در بیمارستان منتقل شده‌اند.

شبکه ای بی سی ۷ گزارش کرد که جزئیات حادثه تیراندازی هنوز نامشخص است و پلیس می‌گوید هنوز مظنونی در رابطه با این حادثه پیدا نکرده‌اند و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فرد مظنون این حادثه در بین افرادی است که جان خود را از دست داده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند در آمریکا هستند.

با توجه آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها