نویسنده کتاب جدید "سپاس از بندگی شما": وفاداری کورکورانه به حفظ قدرت ترامپ در حزب جمهوری خواه کمک می کند

نویسنده کتاب جدید
سه شنبه 21 تير 1401 - 13:29

شبکه رادیویی ملی آمریکا (ان پی آر) به بهانه انتشار کتاب «سپاس از بندگی شما» با مارک لیبوویچ، نویسنده آن مصاحبه کرده است.

العالم - امریکا

رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ به این موضوع اشاره کرده است که قصد دارد در سال 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، نخستین باری که او برای ریاست جمهوری نامزد شد، هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواهش چندان از او استقبال نکردند، اما حالا حتی بسیاری از محافظه‌کاران در حزب جمهوری‌خواه، ساز دیگری را کوک کرده اند و در حمایت از ترامپ از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

این وفاداری، موضوعی است که مارک لیبوویچ، نویسنده آتلانتیک، می گوید در توانایی ترامپ برای حفظ قدرت در حزب جمهوری خواه نقش اساسی داشته است. و همچنین موضوع کتاب جدید او، "سپاس از بندگی شما: واشینگتنِ دونالد ترامپ و بهای تسلیم" است.

مارک لیبوویچ در این خصوص می گوید: آنچه برای من شگفت‌انگیز است، به خصوص با توجه به همه چیزهایی که با دونالد ترامپ پشت سر گذاشته‌ایم و همچنان درباره دونالد ترامپ می فهمیم، این است که او همچنان در حزب جمهوری‌خواه بسیار محبوب است. دلیل این قدرت عجیب این است که هیچ یک از رهبران احتمالی حزب جمهوری خواه به هیچ وجه حمایت خود را از او کاهش نداده اند. کوین مک کارتی، لیندسی گراهام، حتی، میچ مک کانل، و پل رایان، که ممکن است کمتر در مورد این موضوع صحبت کنند، او را در هر مرحله حمایت کرده اند.

او اظهارات خود را اینطور ادامه می دهد: کتاب من الزاماً اتهام‌زنی به رأی دهندگان جمهوری خواه - یا رأی دهندگان به ترامپ نیست. و من فکر نمی‌کنم کسی که این کتاب را می‌خواند به دنبال چنین چیزی باشد. تمرکز من روی افرادی بود که به دونالد ترامپ اجازه داده اند تا این حد محبوب بماند، یعنی رهبران حزب جمهوری خواه در ایالت های مختلف، در مجلس نمایندگان، در سنا، که به حمایت از او ادامه می دهند، و در چنین ترسی از او به زندگی ادامه می دهند. همه آنها به خوبی می دانند که این مرد دقیقاً کیست و چه خصوصیاتی دارد. آیا مایک پنس به خاطر انجام حداقل‌ها برای ایستادن در مقابل دونالد ترامپ و در نهایت نه گفتن به او، شایسته کسب اعتبار است؟ مطمئناً من رفتار او را می پسندم. اما در نهایت، اگر می‌خواهید در پذیرش دونالد ترامپ و کیش شخصیتی که او همچنان در حزب جمهوری‌خواه از آن برخوردار است خللی وارد کنید، باید بیش از حداقل‌ها انجام دهید.

پربیننده ترین خبرها