گزارش بانک مرکزی از مدیریت موفق مهار نقدینگی

گزارش بانک مرکزی از مدیریت موفق مهار نقدینگی
چهارشنبه 22 تير 1401 - 10:58

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی با توجه به گزارش بانک مرکزی از تاثیرات مثبت و سازنده اجرای سیاست‌های دولت برای «مدیریت رشد نقدینگی و پایه پولی کشور»، بر تداوم اجرای این سیاست‌ها تاکید کردند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، بانک مرکزی از تأثیرات مثبت و سازنده اجرای سیاست‌های دولت برای مدیریت رشد نقدینگی و پایه پولی کشور گزارشی ارایه و اعلام کرد.

آمارها نشان می‌دهد از اواخر سال گذشته تاکنون سیاست مدیریت رشد نقدینگی و پایه پولی مدیریت شده است.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ادامه اجرای این سیاست‌ها با هدف کنترل رشد نقدینگی و مراقبت و نظارت بر ترازنامه بانک‌ها تأکید کرد.

در این جلسه همچنین پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه روند کاهش فقر و نابرابری‌ها مطرح شد.

در این برنامه پیشنهادی تجمیع و هماهنگ‌سازی اطلاعات دقیق از وضعیت خانواده‌ها و ایجاد پنجره واحد برای خدمات‌رسانی بهتر و نظام یافته‌تر به اقشار آسیب‌پذیر مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

براساس این پیشنهاد مقرر شد نهادهای مسئول و دست اندرکار خدمات‌رسانی به قشرهای ضعیف و آسیب‌پذیر اطلاعات خود را درباره این گروه از جامعه در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند تا از منابع دولت در این زمینه استفاده حداکثری و از پراکندگی و موازی‌کاری جلوگیری و خدمات با اطلاعات منسجم از طریق پنجره واحد و توسط دستگاه‌های ذیربط ارائه شود.

پربیننده ترین خبرها