دیدار حفتر با فرماندهان ارتش لیبی و تقاضای افزایش وضعیت آمادگی آنها

دیدار حفتر با فرماندهان ارتش لیبی و تقاضای افزایش وضعیت آمادگی آنها
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 12:11

خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی با تعدادی از روسای ستاد، فرماندهان نظامی و افسران نیروهای مسلح دیدار کرد.

العالم - لیبی

سرلشکر خالد المحجوب، مدیر اداره ارشاد اخلاقی لیبی روز چهارشنبه گفت که سپهبد حفتر در دیدار خود تاکید کرد که ارتش لیبی همیشه برای دفاع از کشور در هر زمان "در آمادگی کامل" است.

حفتر تاکید کرد که اعضای ارتش لیبی "فرزندان این مردم" هستند و باید از جهت گیری های مردمی با وجود هر چالشی حمایت کنند. حفتر همچنین بر لزوم ارتقای کارآمدی نیروهای ارتش لیبی و اینکه الگوی خوبی در تمامی واحدهای نظامی باشند، تاکید کرد.

لیبی با حضور دو دولت رقیب شاهد یک شکاف سیاسی بزرگ است، اولین آن در طرابلس بر اساس توافقنامه سیاسی یک سال و نیم پیش به ریاست عبدالحمید دبیبه تشکیل شد که از واگذاری قدرت جز به یک دولت منتخب امتناع می ورزد.

دولت دوم به رهبری فتحی باشاغا است که فوریه گذشته توسط پارلمان طبرق (شرق) منصوب شد و در ماه مارس به آن رای اعتماد داد و پس از ممانعت از ورود آن به طرابلس، سرت را در مرکز کشور به عنوان مقر موقت در اختیار گرفت.

این در حالی است که باشاغا چند روز پیش گفته بود: "نیروهای اپوزیسیون تغییر موضع داده اند و می خواهند ما وارد پایتخت شویم و وارد خواهیم شد... مخالفت شدیدی وجود ندارد، مخالفت هایی از سوی برخی نیروها وجود دارد که دولت قبل به آنها پول پرداخت کرده است".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها