نشست مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی، عربستان سعودی و 4 کشور حاشیه خلیج فارس علیه حزب الله

نشست مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی، عربستان سعودی و 4 کشور حاشیه خلیج فارس علیه حزب الله
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 12:40

پایگاه اینترنتی «اکسیوس» گزارش داد که دیپلمات‌ها، افسران و نیروهای اطلاعاتی رژیم اشغالگر صهیونیستی، عربستان سعودی، 4 کشور حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها در نشستی مشترک شرکت کردند. این نشست، توسط وزارت امور خارجه آمریکا برای مقابله با حزب‌الله برگزار شد.

العالم _ عربستان سعودی

بنا به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی‌الیوم»، به گفته وبگاه خبری آمریکایی آکسیوس (Axios)، این نشست 29 و 30 ژوئن (8 و 9 تیر) در اروپا برگزار شد.

30 کشور از جمله مقاماتی از عربستان سعودی، بحرین، رژیم صهیونیستی، کویت، قطر، امارات و برخی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در این نشست شرکت کردند.

گفتنی است این اولین نشست در نوع خود از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت در جریان این نشست، بر کشورهای بیشتری به ویژه از آفریقا و آمریکای لاتین، فشار برای پیوستن به جرگه آنها در تروریست دانستن حزب الله وجود داشت.

همچنین یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد: یکی از مهمترین نکاتی که ایالات متحده می خواست شرکت کنندگان در این نشست قبول کنند، این بود که با وجود مشکلات اقتصادی در ایران و لبنان، حزب الله همچنان به گسترش فعالیت های خود ادامه می دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا، مدعی «تروریستی» بودن این فعالیت ها شد و آن را «فعالیت جنایتکارانه در سراسر جهان» نامید.

مقام یاد شده خاطر نشان کرد موضوع اصلی مورد بحث در این نشست، اقدامات حزب الله است.

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی «عملیات حزب الله» در آفریقا و آمریکای لاتین برای جستجوی منابع جایگزین جهت تامین مالی و تدارکاتی شده است.

پربیننده ترین خبرها