تحویل یادداشت رسمی اعتراض ایران درباره حکم صادره علیه حمید نوری به مقامات سوئد

تحویل یادداشت رسمی اعتراض ایران درباره حکم صادره علیه حمید نوری به مقامات سوئد
جمعه 24 تير 1401 - 16:13

یادداشت رسمی اعتراض ایران درباره حکم صادره علیه حمید نوری امروز توسط سفیر ایران در استکهلم به قائم مقام وزارت خارجه سوئد تحویل داده شد.

العالم - ایران

احمد معصومی‌ فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم در پی حکم صادره دادگاه سوئد علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در این کشور امروز (جمعه) ۲۴ تیر ماه در توئیتی نوشت: در ملاقات صبح امروز با آقای «رابرت ریدبرگ» قائم مقام وزارت خارجه سوئد ضمن تسلیم یادداشت رسمی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به رویکرد سیاسی در بیانیه و حکم صادره از سوی دادگاه محلی استکهلم و اتهامات واهی و فاقد وجاهت قضایی علیه جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کردم.

دادگاه سوئد دیروز (پنجشنبه) حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد. البته خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که وکلای حمید نوری می‌توانند به این حکم اعتراض کنند و در این صورت دادگاه تجدیدنظر مجدداً این حکم را بررسی می‌کند.

آبان ۱۳۹۸ «حمید نوری» کارمند سابق قوه قضائیه که از سال ۱۳۷۰ خود را بازنشست کرده و از آن زمان شغل آزاد داشت، برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر و در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد.

این اقدام کاردار سوئد را در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران کشاند و اعتراض ایران نسبت به این حکم به وی ابلاغ شد. از سوی دیگر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حکم دادگاه سوئد درباره حمید نوری را قویا محکوم کرد و گفت: ایران مفاد بیانیه دادگاه و حکم غیرقانونی دادگاه را از اساس مردود، مخدوش و غیر قابل قبول می‌داند و ضمن اعتراض شدید به حکم دادگاه، سوئد را در قبال خساراتی که بدین دلیل بر روابط دوجانبه وارد می‌شود، مسؤول می‌داند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها