مدیر فدراسیون بین‌المللی صلیب‌ سرخ و هلال‌احمر:

گرسنگی در یمن همچنان قربانی می‌گیرد

 گرسنگی در یمن همچنان قربانی می‌گیرد
جمعه 24 تير 1401 - 19:55

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر(منا) گفت: آتش‌بسی که در ماه آوریل در یمن اجرایی شد، شرایط انسانی را در این کشور بهبود نداده است.

العالم-یمن

حسام الشرقاوی مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر(منا) امروز جمعه در سخنانی گفت: «جنگ اوکراین به افزایش قیمت سوخت، گندم و مواد غذایی منجر شد و افزایش قیمتها غیر قابل تحمل است. وضعیت یمن پیش از اوکراین نیز فاجعه بود و اکنون صد برابر بدتر شده است. کودکان در یمن همواره به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند».

الشرقاوی با بیان اینکه شرایط یمن بسیارفاجعه آمیز است و ایجاب می کند که سازمان متبوعش در کارهای بشردوستانه تلاش بیشتری کند، افزود: متاسفانه وضعیت یمن از زمان آتش بس بهبود نیافته است.

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر(منا) اظهار داشت که آب آلوده یکی از معضلات بزرگ هفته های اخیر بوده است.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بسی از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شده است که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با وجود نقض مکرر این آتش بس توسط ائتلاف سعودی، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ۱۲ خرداد ماه از تمدید دوماهه آتش بس در یمن خبر داد و بدون اشاره به طرف نقض کننده آتش بس در یمن گفت که گزارش هایی از نقض آتش از سوی طرفین درگیری دریافت کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

پربیننده ترین خبرها