محکومیت وکیل پیشین خاشقچی در امارات

محکومیت وکیل پیشین خاشقچی در امارات
يکشنبه 26 تير 1401 - 08:44

وکیل پیشین خاشقچی در امارات به 3 سال زندان محکوم شد.  گروه حقوق بشر "دموکراسی برای جهان عرب اکنون" بازداشت وی را محکوم کرد.

العالم _ امارات

سی‌ان‌ان به نقل از خبرگزاری دولتی WAM گزارش داد, عاصم غفور، شهروند آمریکایی، وکیل پیشین جمال خاشقچی، روزنامه نگار مقتول سعودی، توسط دادگاهی در امارات متحده عربی به سه سال زندان محکوم شد.

دادگاه پولشویی ابوظبی عاصم غفور را به جرم ارتکاب «دو فرار مالیاتی و پولشویی مربوط به عملیات فرار مالیاتی» در کشورش به سه سال حبس و سه میلیون درهم جریمه نقدی (معادل 816 هزار و 748 دلار آمریکا) و اخراج از امارات محکوم کرد.

پیشتر گروه حقوق بشر "دموکراسی برای جهان عرب اکنون" در یک بیانیه خبری اعلام کرده بود که غفور، که یکی از بنیانگذاران و اعضای هیئت مدیره سازمان آنها نیز هست، توسط ماموران امنیتی امارات در فرودگاه بین المللی دبی بازداشت شد.

به گزارش WAM، این پرونده زمانی مطرح شد که مقامات آمریکایی از امارات متحده عربی در مورد تحقیقات خود از غفور به اتهام فرار مالیاتی و انتقال پول مشکوک به امارات درخواست کمک قضایی کردند که باعث شد ابوظبی از حساب های بانکی وی تحقیق کند.

سارا لی ویتسون، مدیر اجرایی "دموکراسی برای جهان عرب اکنون"، در این خصوص گفت: «ما از بازداشت غیرموجه عضو هیئت مدیره خود خشمگین و با توجه به سوابق مستند سوء استفاده در امارات متحده عربی، از جمله شکنجه و رفتار غیرانسانی، به شدت نگران سلامت و امنیت جسمانی او هستیم.»

مقامات آمریکایی اوایل روز شنبه گفته بودند از گزارش‌های مرتبط با بازداشت غفور در امارات "آگاه بودند" اما از ارائه جزئیات دیگری در مورد دستگیری وی خودداری کردند.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت: «من می گویم هیچ نشانه ای وجود ندارد که این موضوع با خاشقچی یا هر موضوع مرتبط با آن پیوندی داشته باشد اما ما از آن آگاه هستیم.»

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها