دستیار پوتین: برای سوئیفت جایگزین داریم

دستیار پوتین: برای سوئیفت جایگزین داریم
يکشنبه 26 تير 1401 - 15:23

«ماکسیم اورشکین» دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو برای سوئیفت جایگزین دارد و به گونه ای عمل می کند که نیازی به سوئیفت نداشته باشد.

العالم - اروپا

«ماکسیم اورشکین» افزود: در مورد سوئیفت، مساله بسیار ساده است، ما به نحوی عمل می کنیم که نیازی به آن نباشد. همانطور که قبلا اشاره کردم، این در واقع وظیفه مهم در حال حاضر است.

این مقام روس اضافه کرد: ما روی به حداکثر رساندن آسودگی برای فعالیت های اقتصادی خارجی متمرکز می شویم.

دستیار رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه جهان از دلار و یورو به دلیل راحت بودن کار استفاده می کند، گفت: تمام جهان گروگان سیستم مالی غرب است، زیرا همه به آن عادت کرده اند و برای همه راحت است.

اورشکین افزود: کاملا روشن است که چرا روسیه و چین از دلار یا یورو استفاده می کنند. فقط از روی عادت، پس این طور شکل گرفته است و راحتی کار در میان است اما امروز شرایطی حاکم است که برعکس، گردش مالی یوآن و روبل رو به افزایش است.

مقام یاد شده یادآور شد: ما ساز و کارهایی را طراحی می کنیم که این فرآیند را آسان تر کند.

سوئیفت (SWIFT) "مخفف ( Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication ) "جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی" است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی شد و هدف از آن جایگزینی روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق Telex در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود.

در حال حاضر بیش از ۹۷۰۰ بانک و موسسه مالی در ۲۰۹ کشور عضو جامعه جهانی دارای ارتباطات مالی بین بانکی هستند. در سال ۲۰۰۱ بیش از ۵/۱ میلیارد پیام از طریق سیستم سوئیفت در سطح جهان مبادله شد.

مرکز اصلی شبکه سوئیفت در کشور بلژیک است و طبق قوانین آن کشور عمل می کند و آمریکا، هلند، انگلیس و هنگ کنگ به عنوان مراکز پشتیبان اعضاء فعالیت دارند. سوئیفت در هر کشوری دارای یک SAP یعنی نقطه دسترسی به سوئیفت می باشد که توسط موسسه سوئیفت کنترل می شود (در ایران SAP در بانک مرکزی واقع شده است).
سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک های داخل کشور و بانکهای خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها