تلاش رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان و عمان

تلاش رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان و عمان
دوشنبه 27 تير 1401 - 11:32

شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان به طور رسمی درخواست داده اند. رژیم صهیونیستی از عمان نیز خواسته است تا دالانی هوایی را به هواپیما‌های این رژیم اختصاص دهد.

العالم _ سرزمین های اشغالی
به نقل از رویترز، شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی به دنبال گسترش شبکه پروازی خود به هند و دیگر نقاط آسیا پس از گشایش آسمان عربستان سعودی هستند و برای استفاده از حریم هوایی عربستان درخواست داده‌اند.
به تازگی و در خلال سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، این کشور اعلام کرد که آسمان خود را به روی تمامی هواپیماهایی که مقررات عربستان را رعایت کنند، گشوده است.
حالا خطوط هوایی رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده از این امکان برای گسترش شبکه پروازی خود به هند و شرق آسیا هستند.
در عین حال گرچه با عمان نیز برای اختصاص یک دالان هوایی به این منظور گفت‌وگوهایی صورت گرفته است، اما در شرایطی که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، روابط دوجانبه ندارند، وزیر حمل و نقل اسرائیل پیش‌بینی کرده است که عملی شدن این طرح دست‌کم به هفته‌ها زمان نیاز داشته باشد.
پیش از اعلام گشایش آسمان عربستان به روی همه پروازهای تجاری، خطوط هوایی اسرائیلی تنها برای سفر به بحرین و امارات متحده عربی امکان استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی را داشتند.
هر سه شرکت هواپیمایی اسرائیلی، برای کسب اجازه استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی رسماً درخواست داده‌اند، و کسب چنین مجوزی می‌تواند مسیرهای پروازی به هند و تایلند را تا دو ساعت کوتاه‌تر کند.

پربیننده ترین خبرها