ادامه اعتراضات به پیش نویس قانون اساسی جدید تونس

ادامه اعتراضات به پیش نویس قانون اساسی جدید تونس
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 10:55

در ادامه اعتراضات به پیش نویس قانون اساسی جدید تونس، «جبهه رهایی ملی» خواستار برپایی تظاهرات ضد این پیش نویس شد. 

العالم _ تونس

«جبهه رهایی ملی» تونس معارض دولت، از شهروندان تونسی خواست در تظاهرات اعتراض آمیز روز شنبه پیش از همه پرسی برای رای دادن به قانون اساسی جدید شرکت کنند.

این جبهه در بیانیه ای اعلام کرد این تظاهرات به نشانه حمایت از ارزش های انقلاب تونس از جمله آزادی و دموکراسی برگزار خواهد شد.

جبهه رهایی ملی از چند حزب تشکیل شده است که مهم ترین آنها «جنبش النهضه»، «قلب تونس»، «ائتلاف الکرامه»، «امل»، «جنبش اراده تونس»، «العمل»، «الانجاز» و پویش «شهروندان ضد کودتا» هستند.

این تظاهرات دو روز قبل از آغاز همه پرسی برای رای دادن به قانون اساسی جدید تونس برگزار می شود، قانونی که قیس سعید رئیس جمهور پیشنهاد کرده است و روز دوشنبه آینده به همه پرسی گذاشته خواهد شد.

احمد نجیب الشابی رئیس جبهه رهایی ملی تونس پیشتر تاکید کرده بود که هدف این جبهه تلاش برای سرنگونی کودتا و طرح قیس سعید است زیرا به گفته الشابی، سعید قصد دارد اراده مردم تونس را با فریب به نفع خود مصادره کند.

در همین حال «پویش ملی تحریم همه پرسی» شامل احزاب «الجمهوری»، «التکتل»، «کارگران»، «التیار» و «القطب» خواستار برپایی تظاهرات اعتراض آمیز در عصر روز جمعه شده است.

این پویش در بیانیه ای اعلام کرد از همه مردم تونس می خواهد عصر روز جمعه در مخالفت با قانون اساسی قیس سعید در مرکز پایتخت تجمع کنند زیرا وی قصد دارد دموکراسی را نابود و در کشور حکومت فردی برقرار کند.

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه و رئیس پارلمان تونس که قیس سعید آن را منحل کرد، روز سه شنبه در یک جلسه بازجویی گفت که به تحریم همه پرسی قانون اساسی جدید ادامه می دهد.

پربیننده ترین خبرها