ادعای انگلیس درباره تلاش روسیه برای تصرف دومین نیروگاه بزرگ اوکراین

ادعای انگلیس درباره تلاش روسیه برای تصرف دومین نیروگاه بزرگ اوکراین
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 15:33

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه در تلاش است تا دومین نیروگاه بزرگ اوکراین را تصرف کند.

العالم ـ اروپا

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای روسیه و جدایی‌طلب به حملات در مقیاس کوچک در امتداد خط مقدم دونباس ادامه می‌دهند. نیروهای روسیه احتمالاً در حال نزدیک شدن به دومین نیروگاه بزرگ اوکراین در ووهلیرسکا در ۵۰ کیلومتری شمال شرق دونتسک هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که روسیه، تصرف زیرساخت های مهم ملی اوکراین مانند نیروگاه ها را در اولویت قرار داده، با این حال، برای بازیابی شتاب حملات خود در مناطق جنوبی اوکراین به سمت شهرهای کلیدی کراماتورسک و اسلوویانسک، تلاش می‌کند تا در ووهلیرسکا نیز نفوذ کند.

وزارت دفاع انگلیس از ابتدای جنگ در اوکراین آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها