صنعاء: وضعیت نه صلح و نه جنگ را نمی‌پذیریم

صنعاء: وضعیت نه صلح و نه جنگ را نمی‌پذیریم
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 22:21

وزیر امور خارجه یمن در پاسخ به فرستاده سازمان ملل به این کشور، گفت که صنعاء شرایط نه جنگ و نه صلح فعلی را نمی‌پذیرد.

العالم - یمن

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) امروز (پنج شنبه) در مصاحبه‌ای گفت که هرگونه آتش‌بسی می‌بایست به بهبود شرایط مردم یمن منجر شود و در غیر این صورت نمی‌توان آن را آتش‌بس نامید.

وی خاطرنشان کرد که یمن شرایط نه جنگ و نه صلح فعلی را نمی‌پذیرد و خواهان حل و فصل بحران به نحوی است که به نفع مردم یمن بوده و شرافت و کرامت آن‌ها را حفظ کند.

هشام شرف افزود: «هر آتش‌بسی که منجر به کاهش مشکلات مردم نشود، یک آرامش موقتی است.»

این سخنان پس از آن است که خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه خبر داد، سازمان ملل بر طرف‌های درگیر در یمن اعمال فشار می‌کند تا شاید بتواند آتش‌بس در این کشور را به مدت شش ماه تمدید کند.

دوازدهم خردادماه بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد ، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر (یازدهم مرداد) تمدید شود.

با این حال مقامات صنعاء بارها اعلام کرده‌اند که ائتلاف سعودی عملا اهمیتی به آتش‌بس نمی‌دهد. در این راستا، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که آتش‌بس در این کشور به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

عبدالسلام با بیان اینکه عملیات‌های گسترده نظامی در پی آتش‌بس متوقف شده، ولی پروازهای جاسوسی و حملات هوایی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد، این حملات نقض آتش‌بس است و ائتلاف متجاوز سعودی، از وارد کردن سوخت به صنعاء جلوگیری می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها