حذف سرافرازانه تیم ملی والیبال / صعود به رده هفتم جهان

حذف سرافرازانه تیم ملی والیبال / صعود به رده هفتم جهان
جمعه 31 تير 1401 - 04:36

تیم ملی والیبال ایران در دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ به‌رغم نمایشی تحسین برانگیز مغلوب لهستان تیم نخست رده‌بندی جهان شد تا از راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی بازبماند.

العالم - ایران/ ورزشی

دومین روز از مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲ امروز (پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه) با دو دیدار در سالن یونیپول شهر بولوینا ایتالیا پیگیری ‌شد.

در دومین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه سه بر دو مغلوب لهستان تیم نخست رده‌بندی جهان شدند.

لهستانی‌ها در ست‌های دوم و چهارم این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۶ مغلوب ایران شدند، اما در ست‌های اول، سوم و پنجم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۷ به پیروزی رسیدند و به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر مسابقات صعود کردند.

در نخستین مسابقه نیز فرانسه سه بر صفر ژاپن را شکست داد و حریف ایتالیا در مرحله نیمه‌نهایی شد.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ روز شنبه یکم مردادماه با دو دیدار در شهر بولونیا پیگیری خواهد شد.

صعود به رده هفتم جهان

فدراسیون جهانی والیبال رتبه‌بندی تیم‌های پنجم تا شانزدهم لیگ ملت‌ها 2022 را اعلام کرد و شاگردان عطایی در جایگاه هفتم قرار گرفتند.

مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها 2022 به پایان رسید و چهار تیم آمریکا، ایتالیا، فرانسه و لهستان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

فدراسیون جهانی والیبال بعد از پایان این مرحله رتبه‌بندی تیم‌ها پنجم تا شانزدهم لیگ ملت‌ها 2022 را اعلام کرد و شاگردان بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جایگاه هفتم قرار گرفتند.

رتبه‌بندی تیم‌های پنجم تا شانزدهم به قرار زیر است:

5- ژاپن

6- برزیل

7- ایران

8- هلند

9- آرژانتین

10- اسلوونی

11- صربستان

12- آلمان

13- چین

14- بلغارستان

15- کانادا

16- استرالیا

مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها 2022 روز شنبه یکم مردادماه با دو دیدار در شهر بولونیا پیگیری خواهد شد که برنامه آن به شرح زیر است:

آمریکا – لهستان ساعت 20:30

ایتالیا – فرانسه ساعت 23:30

پربیننده ترین خبرها