مصاحبه پخش نشده سید حسن نصرالله از پشت پرده پیشنهادهای آمریکا به حزب الله

مصاحبه پخش نشده سید حسن نصرالله از پشت پرده پیشنهادهای آمریکا به حزب الله
جمعه 31 تير 1401 - 11:12

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از پیشنهادهای آمریکا برای خارج کردن حزب الله از معادلات مبارزه اعراب و رژیم صهیونیستی و اعلام مخالفت حزب الله با پیشنهادهای یاد شده پرده برداشت.

العالم ـ لبنان

سید حسن نصرالله در گفت وگوی اختصاصی خود با غسان بن جدو در چهارمین قسمت برنامه " اربعون و بعد " شبکه تلویزیونی المیادین این مطلب را ابراز داشته است. این گفت وگو تقریبا ۲۰ سال پیش انجام شده و این شبکه اکنون به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس حزب الله لبنان و سی امین سالگرد انتخاب سید حسن نصرالله به دبیرکلی آن برای اولین بار در برنامه مزبور اقدام به پخش آن نموده است.

سید حسن نصرالله در این مصاحبه فاش کرد که «پس از آزادسازی جنوب لبنان و منطقه بقاع غربی در سال ۲۰۰۰ پیشنهادهای متعددی از سوی آمریکا برای خارج کردن حزب الله از معادلات مبارزه اعراب و رژیم صهیونیستی دریافت کرد.»

سید نصرالله افزود : دغدغه آمریکا در آن زمان حول محور نحوه کنار گذاشتن حزب الله از معادله نبرد با رژیم اشغالگر اسراییل تمرکز یافته بود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: طرف آمریکایی به ما می گفت «شما جنوب لبنان را آزاد کردید و موضوع مزارع شبعا نیز ممکن است از راه های دیپلماتیک حل و فصل شود.»

سید حسن نصرالله گفت: این پیشنهادها حول محور " یافتن راه حلی برای موضوع اسرای لبنانی در زندان های رژیم اشغالگر اسراییل و به رسمیت شناختن نقش سیاسی حزب الله و حضور حزب الله در دولت لبنان و پرداخت کمک های مالی بسیار زیاد جهت بازسازی مناطق آزاد شده و محروم " تمرکز داشت.

وی افزود: طرف آمریکایی به ما گفت که «نام حزب الله از فهرست سازمان های تروریستی حذف خواهد شد و به عنوان گروهی که سرزمینش را آزاد کرد و دارای نهادهای بشردوستانه، اجتماعی و تربیتی است، از موقعیت بین المللی شایسته ای برخوردار خواهید شد.»

سید نصرالله خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی همچنین از حزب الله خواست تا از انتفاضه فلسطین صرف نظر کند زیرا حزب الله در آن زمان به انتفاضه کمک های مالی، تسلیحاتی و آموزشی ارائه می داد و تجربیات خود را در اختیار نیروهای فلسطینی می گذاشت.

البته سید حسن نصرالله در این مصاحبه یادآور شد که " حزب الله با قاطعیت پیشنهادهای آمریکا را رد کرد زیرا می خواهد به ملت فلسطین در آزادسازی سرزمین شان کمک کند و همچنین اسراییل یک تهدید مستقیم علیه لبنان به شمار می رود. "

پربیننده ترین خبرها