نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند به‌زودی شاهد جنگ داخلی خواهند بود

نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند به‌زودی شاهد جنگ داخلی خواهند بود
جمعه 31 تير 1401 - 16:53

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، نیمی از مردم آمریکا انتظار وقوع جنگ داخلی طی سال‌های آینده را دارند.

العالم - آمریکا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند «ظرف چند سال آینده» در کشورشان جنگ داخلی رخ دهد.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، محققان دانشگاه کالیفرنیا، برنامه تحقیقاتی مقابله با خشونت و مرکز تحقیقات خشونت در کالیفرنیا با همکاری یکدیگر درباره وقوع جنگ داخلی در آمریکا نظرسنجی انجام دادند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۰.۱ درصد از آمریکایی‌ها گفتند موافق هستند که به زودی جنگ داخلی در آمریکا رخ می‌دهد. در مقابل، ۴۷.۸ درصد با نزدیک بودن آمریکا به جنگ داخلی مخالف هستند.

از میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ۱۴ درصد به‌طور «قاطع» یا «بسیار قاطع» با قریب‌الوقوع بودن جنگ داخلی موافق بوده و ۳۶ درصد نیز تاحدی با این گزاره موافق هستند.

طبق نتایج این نظرسنجی، دو سوم از آمریکایی‌ها می‌گوییند دموکراسی در کشورشان با «تهدید جدی» مواجه است و ۹۰ درصد نیز معتقدند که اهمیت وجود دموکراسی در آمریکا، «زیاد» یا «خیلی زیاد» است.

با این وجود بیش از 20 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند استفاده از خشونت سیاسی «دستکم در برخی موارد» به‌طور کلی قابل توجیه است. حدود ۲۰ درصد نیز با این گزاره که خشونت برای محافظت از دموکراسی قابل توجیه است، به صورت «قاطع» یا «بسیار قاطع» موافق هستند.

جالب‌تر اینکه یک سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد هستند برای جلوگیری از دزدیده شدن نتیجه انتخابات، استفاده از خشونت دستکم تا حدی قابل توجیه است.

همچنین بیش از ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان معتقد بودند استفاده از خشونت برای بازگرداندن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به قدرت، قابل توجیه است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها