درخواست سوریه از شورای امنیت برای محکوم کردن تجاوزات اسرائیل

درخواست سوریه از شورای امنیت برای محکوم کردن تجاوزات اسرائیل
جمعه 31 تير 1401 - 17:21

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تجاوزات رژیم موقت صهیونیستی به مناطق اطراف دمشق را محکوم کند.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه نامه‌های جداگانه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق اطراف دمشق ارسال کرد.

در این نامه‌ها آمده است که حوالی ساعت ۱۲:۳۲ بامداد امروز جمعه ۲۲ جولای ۲۰۲۲ نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل از سمت جولان اشغالی سوریه موشک‌هایی را به محیط اطراف دمشق شلیک کردند که در نتیجه این تجاوز بزدلانه سه نظامی شهید و هفت نفر دیگر زخمی شده و خسارت‌های مادی نیز وارد آمد.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه ضمن تأکید بر حق خود برای پاسخ به این تجاوزات مکرر اسرائیل با استفاده از ابزارهای مناسب مورد تأیید قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل، از شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و بدون هیچ تأخیر و تردیدی این تجاوز جدید اسرائیل را محکوم کنند.

در این بیانیه تأکید شده است که تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و عدم اقدام شورای امنیت برای اتخاذ اقدامات لازم جهت ممانعت از تداوم این تجاوزات، به معنای آن است که شورای امنیت از انجام مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کند و برای حفظ صلح و امنیت منطقه و جهان اقدامی نمی‌کند به خصوص اینکه تجاوزات اسرائیل بیانگر راهبرد روشن مبتنی بر قتل، تجاوزگری، تخریب و افزایش سطح تهدیدات و چالش‌های پیشروی جهان است.

در بیانیه مذکور اشاره شده است که نمی‌توان تعامل با این تجاوزات اسرائیل را به دور از تجاوزات و نقض اصول قانون بین‌المللی و اشغال شمال شرقی سوریه، غارت نفت و ارائه سلاح به شبه‌نظامیان از سوی آمریکا دانست که هدف آن نیز به تأخیر انداختن راه‌حل سیاسی یا حتی ممانعت از آن و کارشکنی در برابر برقراری امنیت و ثبات در سوریه است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها