وقتی که رئیس سازمان سیا به درماندگی در برابر ایران اذعان می کند

وقتی که رئیس سازمان سیا به درماندگی در برابر ایران اذعان می کند
شنبه 1 مرداد 1401 - 16:26

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا در همایش امنیتی این کشور گفت: تصویر پوتین و رهبر ایران من را به یاد این مساله انداخت که موهایم به خاطر مذاکره با روسها و ایرانیها سفید شده است.

العالم – کشکول

عکس رهبر انقلاب و پوتین در سفر اخیر وی به تهران باقیمانده موهای سیاه برنز را سفید خواهد کرد البته اگر موی سیاهی در سرش باقی مانده باشد.

به نظر می رسد آمریکایی ها مانند برنز به نوعی مذاکره عادت کرده اند که معمولاً با یکی دو جلسه ختم شود و به مذاکره کنندگانی عادت کرده اند که جرات نه گفتن به آمریکا را نداشته باشند، مذاکراتی که طرف آمریکایی پیروز از آن خارج شود و طرف مقابل شکست خورده و درحالیکه همه چیزش را از دست داده است، از آن بیرون بیاید.

ایرانی‌ها به گفته برنز نوع دیگری از مذاکره‌کننده‌ها هستند که آمریکا قبلا هرگز با آنها وارد گفت و گو نشده بود، به این دلیل که مذاکره کننده ایرانی هرگز از موضع ضعف صحبت نمی کند، تسلیم تهدیدهای آمریکا نمی شود، از حقوقش در زمینه برنامه هسته ای مسالمت آمیز عدول نمی کند و اجازه نمی دهد آمریکا حقش را ضایع کند.

لذا امیدواریم رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که مسئولیت مذاکرات غیرمستقیم با ایران برای رفع تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه مردم ایران را بر عهده دارد، از سخنان برنز عبرت آموخته و لغو تحریم های ناعادلانه علیه ایران را به تعویق نیندازد، اگر می خواهد موهایش سیاه باقی بماند.

پربیننده ترین خبرها