حماس موضع وزیر بحرینی در رد عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را ستود

حماس موضع وزیر بحرینی در رد عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را ستود
شنبه 1 مرداد 1401 - 15:56

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای از موضع می بنت محمد آل خلیفه وزیر فرهنگ و آثار باستانی بحرین که حاضر به دست دادن با سفیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نشد، تقدیر کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

در ادامه این بیانیه آمده است که موضع می آل خلیفه بیانگر موضع حقیقی و اصیل ملت بحرین در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مخالفت با ادغام دشمن اصلی و مرکزی امت در منطقه است.

حماس تأکید کرد که امت اسلامی و عربی مخالف هرگونه اقدامی در جهت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خواهد بود.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» هم امروز در بیانیه‌ای از موضع می بنت محمد آل خلیفه وزیر سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین که حاضر به دست دادن با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه نشد، تقدیر و قدردانی کرد.

این بیانیه افزود: این اقدام بیانگر موضع اصیل ملت بحرین در مخالفت با تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به رغم حملات سرکوبگرانه بحرین علیه مخالفان عادی‌سازی روابط است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در پایان بیانیه خود عموم ملت‌های عربی از جمله ملت بحرین را به مخالفت با جنایت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی فراخواند.

پادشاه بحرین اخیرا «می بنت محمد آل خلیفه» وزیر سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین را که به عنوان چهره مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونستی معروف است، به دلیل دست ندادن با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه، از سمتش برکنار کرد.

در 16 ژوئن 2022، سفیر ایالات متحده در منامه، مراسم تشییع جنازه ویژه‌ای را به مناسبت درگذشت پدرش در منزل خود برگزار کرد و از برخی سفرا و مقامات از جمله ایتان نائیه سفیر رژیم اسرائیل در بحرین و شیخه می بنت محمد دعوت کرد.

به گزارش رای الیوم، این مقام بحرینی که عضو دستگاه حاکمه خاندان آل خلیفه است، به دلیل اینکه در این مراسم از دست دادن با سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین خودداری کرده بود، از سمتش برکنار شد.

پیش از این هم شیخه می بنت محمد مخالفت خود را با یهودی سازی مناطق قدیمی منامه و اجازه به سرمایه‌گذاران «یهودیان» آمریکا برای ساختن محله «یهودی نشین» مخالفت کرده بود.

پربیننده ترین خبرها