حکیم: تلاش می‌کنیم دیدگاه‌ نیروهای سیاسی عراق را نزدیک و بحران‌ها را مهار کنیم

حکیم: تلاش می‌کنیم دیدگاه‌ نیروهای سیاسی عراق را نزدیک و بحران‌ها را مهار کنیم
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 14:48

«سیدعمار حکیم» با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالروز تأسیس جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که تلاش ما این است که دیدگاه های گروه ها و جریان های سیاسی عراق را به هم نزدیک و بحران های کشور را مهار کنیم.

العالم_عراق

حکیم امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شکل‌گیری و آغاز به کار جریان حکمت ملی عراق نتیجه طبیعی تحولات سیاسی و اجتماعی و نیاز به کنش سیاسی نهادین و برآمده از واقعیت‌ها برای بر عهده گرفتن مسئولیت و بیان مطالبات ملت عراق و دفاع از حقوق و آزادی‌های آنان بود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در همین راستا بر ایمان عمیق به این پروژه و اهتمام به اینکه این جریان کاملا ملی و پذیرای همه طیف‌های ملت به دور از هرگونه تفرقه و به حاشیه راندن و قطب‌سازی باشد تأکید کرد و گفت که جریان حکمت ملی در این مدت کوتاه موفقیت‌های مهمی را رقم زده است.

وی با تجدید عهد با ملت عراق ، تصریح کرد: جریان حکمت ملی صدای بلند مظلومان و محرومان خواهد ماند و در همه اقدام ها و برنامه‌ها و تحرکاتش از رسالت شهید محراب آیت الله «سیدمحمدباقر حکیم» فاصله نخواهد گرفت.

حکیم همچنین تصریح کرد که پروژه جریان حکمت ملی اعتدال و میانه‌روی و حفظ فاصله برابر از همگان است و نسبتش با دیگر نیروهای سیاسی را بر اساس نسبتشان با پروژه ملی و منافع ملی عراق تعیین می‌کند.

وی در این بیانیه بار دیگر تأکید کرد که جریان حکمت ملی عراق در دولت آینده مشارکت نخواهد داشت، هرچند همچنان به مسئولیت ملی و شرعی خود در قبال ملت پایبند است و از هیچ تلاشی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های نیروهای سیاسی و مهار بحران‌ها و خاموش کردن فتنه‌ها فروگذار نخواهد کرد و نسبت به فرایند سیاسی کشور که در راه آن خون‌های پاک بسیاری ریخته شده و فداکاری‌های فراوانی انجام شده متعهد خواهد ماند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین سالروز تاسیس این جریان را به کادرهای جریان حکمت ملی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با همت برای خدمت به فرزندان ملت و دفاع از مسائل عادلانه و تحقق آمال ملت عراق و ارتباط با همه لایه‌های جامعه تلاش کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها