آیا موشک اندازهای هیمارس، روسیه را هدف قرار خواهد داد؟

آیا موشک اندازهای هیمارس، روسیه را هدف قرار خواهد داد؟
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 22:32

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، از کمک های نظامی جدید شامل موشک اندازهای با دقت بالا که روی خودروهای زرهی سبک نصب می‌شوند با ارزش 270 میلیون دلارو هم چنین 580 پهپاد تهاجمی، به اوکراین خبر داد.

العالم- نظرکده

برخی ناظران، کمک جدید آمریکا به اوکراین را سامانه‌های موشکی با فناوری پیشرفته و دوربرد می‌دانند، که بیانگر این است که آمریکا همچنان به جنگ افروزی علیه روسیه ادامه می‌دهد، اگرچه مراکز تحقیقاتی و استراتژیست‌های آمریکا معتقدند این جنگ شکست خورده و روسیه آسیب ندیده، بلکه قدرت های اروپایی و کل جهان از جمله آمریکا زیان دیده اند.

آنها خاطرنشان کردند افزایش قیمت انرژی، میلیاردها دلار به خزانه روسیه سرازیر کرده و این بدان معنی است که ادامه این جنگ شکست خورده به معنای درد بیشتر برای اتحادیه اروپا و آمریکا است.

آنها معتقدند درخواست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، برای به دست آوردن سلاح های بیشتر ، تلاش برای شکست دادن روسیه در جنگ، زیرا او یک مزدور و دست نشانده آمریکاست و تصمیم برای توقف و ادامه جنگ در دست او نیست بلکه در دست

کارشناسان خاطرنشان کردند هدف آمریکا از دادن موشک‌های دوربرد و با دقت بالا به اوکراین، رسیدن به اهداف روسیه است که در دسترس ارتش اوکراین نبوده است.

آنها گفتند: آمریکا و اوکراین از طریق این موشک ها به دنبال ضربه زدن به پل راهبردی اتصال خاک روسیه به جزیره کریمه و همچنین بمباران مناطق داخل کریمه و بمباران مناطق هم مرز با اوکراین ازسوی بلگراد و غیره هستند که در این صورت واکنش روسیه به گونه ای متفاوت خواهد بود.

آنها معتقدند که اظهارات مسئولان روسیه مبنی بر دادن پاسخ متفاوت ، نباید به عنوان یک واکنش سریع قضاوت شود، زیرا روسیه به این سرعت پاسخ نمی دهد، بلکه با دقت، به ویژه پس از دستاوردهای بزرگ خود در انهدام تسلیحات بزرگی که به اوکراین رسید،پاسخ می دهد .

از سوی دیگر، برخی سیاستمداران بریتانیایی معتقدند اتحادیه اروپا و آمریکا در حال جنگ غیرمستقیم با روسیه و مهار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور هستند. و حمایت نظامی مستمرآمریکا از اوکراین، و دادن موشک های زمین به هوا با دقت بالا، برای مهار پیشرفت ارتش روسیه بسیار مهم و درس عبرتی برای روسیه است.

آنان صراحتا اعلام کردند اتحادیه اروپا از طریق نفت، که بخشی از یک جنبش اقتصادی بسیار بزرگ است، به دنبال منزوی کردن روسیه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها