ادامه حمایت ها از دو اسیر فلسطینی اعتصاب کننده

ادامه حمایت ها از دو اسیر فلسطینی اعتصاب کننده
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 23:01

تجمع فلسطینیان و فعالان خارجی در حمایت از خليل عواوده و رائد ريان، دو اسیر فلسطینی که بیش از 150 روز است در اعتصاب غذا به سر می برند، ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

فلسطینیان و فعالان خارجی در برابر بیمارستان «أساف هاروفیه» و بیمارستان زندان «الرمله» داخل سرزمین های اشغالی در حمایت از خليل عواوده و رائد ريان، دو اسیر فلسطینی که بیش از 150 روز است در اعتصاب غذا به سر می برند، تجمع کردند.

نبرد موسوم به «معده های خالی» با اقدام خليل عواوده و رائد ريان ادامه دارد، این در حالی است که 150 روز اعتصاب غذا، سلامت این دو اسیر فلسطینی را به خطر انداخته است و به همین علت خليل عواوده به بیمارستان اساف هرافيه در شهر یافا و رائد ريان نیز به بیمارستان الرمله منتقل شده است، جایی که فلسطینیان در برابر آن به نشانه حمایت از او و همه اسیران محبوس پشت میله های زندان اشغالگران، تظاهرات و تحصن برگزار کرده اند.

سيرين جبارين یکی از زنان شرکت کننده در تحصن اعتراض آمیز به العالم گفت: پیام ما ضرورت یکپارچگی تلاش های مبارزه طلبانه همه فعالان و رهبران در فلسطین و همه کسانی است که می توانند هم در میدان مبارزه و هم در میدان سیاست ضد سیاست بازداشت اداری و بدون محاکمه و پیشاپیش همه ضد بازداشت اداری اسیران اعتصاب کننده فعالیت کنند، سیاست بازداشت اداری سیاستی تروریستی از زمان قیمومیت انگلیس است و باید پایان یابد و به هیچ وجه نباید با آن به عنوان امری عادی برخورد کرد.

این در حالی است که فعالان فلسطینی در برابر بیمارستان اساف هرافيه نیز در حمایت از عواوده تظاهرات کردند، آنان با فریادهای خود خواستار مجازات اشغالگران به سبب جنایت در حق اسیران فلسطینی و بی توجهی عمدی به سلامت آنان شدند.

محمد محلجنه جوان فعال فلسطینی در این تظاهرات به العالم گفت: اشغالگران از هر راهی تلاش می کنند ما را از اینجا دور کنند اما ما به اعتراض خود تا آزادی اسیران ادامه می دهیم. آنان برای ما اعتصاب غذا کرده اند، برای ما از آزادی محروم شده اند، آنان روزهای عمر خود را برای سرزمین ما و برای فلسطین فدا کرده اند و ما به تجمع و تحصن مسالمت آمیز خود ادامه می دهیم و از چیزی نمی ترسیم. فریادهای ما نشان می دهد که ما ملت واحدی هستیم.

در همین حال صدها اسیر فلسطینی در همبستگی با عواوده و ريان در نبرد معده های خالی، داخل زندان های اشغالگران اعتصاب غذا کرده اند تا از این طریق اشغالگران را تحت فشار قرار دهند تا آن دو را به سبب وخامت حالشان آزاد کنند.

پربیننده ترین خبرها