حکومت نظامی میانمار 4 فعال سیاسی را اعدام کرد

حکومت نظامی میانمار 4 فعال سیاسی را اعدام کرد
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 07:52

میانمار از زمان کودتای سال گذشته با هرج و مرج مواجه بوده و پس از سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم توسط ارتش، درگیری در سراسر کشور گسترش یافته است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، رسانه‌های دولتی میانمار روز دوشنبه گزارش دادند که مقامات نظامی این کشور چهار فعال دموکراسی‌خواه را به اتهام انجام «اقدامات تروریستی» اعدام کردند.
این نخستین موارد اعدام در میانمار پس از چندین دهه محسوب می‌شود در حالی که دولت این کشور جنوب شرق آسیا با کودتا به دست نظامیان افتاده است.
روزنامه «گلوبال نیو لایت میانمار» گزارش داد که از جمله افراد اعدام شده کیاو مین یو، فعال دموکراسی‌خواه، و فیو زیا تاو، نماینده پیشین پارلمان و هنرمند سبک هیپ-هاپ هستند.
این روزنامه می‌نویسد که افراد اعدام‌شده بر اساس قانون مبارزه با تروریسم و قانون جزایی متهم شده بودند و احکام آنها نیز در زندان اجرا شده است.
این چهار مرد که در ماه ژانویه در یک محاکمه پشت درهای بسته به اعدام محکوم شدند، متهم به کمک به شبه نظامیان برای مبارزه با ارتش شدند که سال گذشته در یک کودتا قدرت را به دست گرفت و سرکوب خونینی را علیه مخالفان خود به راه انداخت.
این احکام با محکومیت بین المللی مواجه شد و دو کارشناس سازمان ملل آن را «تلاشی ناپسند» برای ایجاد وحشت در میان مردم خواندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها