وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست

وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 21:04

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که اگر ائتلاف سعودی به مسیری ادامه دهد که پایان آن نامشخص است، به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست.

العالم - یمن

محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن (صنعاء) امروز دوشنبه (سوم مرداد) از جبهه‌های عملیاتی استان الجوف بازدید کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد، نیروهای مسلح یمن، امروز بیش از هر زمان دیگری، تمامی عوامل قدرت تسلیحاتی راهبردی و بازدارنده را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه «به ائتلاف متجاوز درباره تداوم جنگ و محاصره ظالمانه ملت یمن، هشدار می‌دهیم»، افزود: «اگر دشمنان همچنان به مسیری ادامه دهند که پایان آن نامشخص است، سرنوشتشان شکست خواهد بود و به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست».

این وزیر یمنی با بیان اینکه هر دستی که به سمت خاک یمن دراز شود، قطع خواهد شد، خاطر نشان کرد: همان زمانی که دشمن سعودی گمان کرد استان الجوف، به خاک آن پیوسته است، به پایان رسید... کسی که الجوف را به جغرافیای یمن بازگرداند، می‌تواند همه خاک یمن را پس بگیرد. هیچ بحثی بر سر حاکمیت ملی بر همه اراضی [یمن] وجود ندارد».

پارلمان یمن هم روز گذشته، با انتشار بیانیه‌ای، از سوء استفاده ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از توافق آتش‌بس در این کشور انتقاد و تأکید کرد، هدف از آتش‌بس، اثبات حسن نیت بود که مقدمه‌ای برای راه حل فراگیر و عادلانه‌ای برای بحران یمن باشد؛ به نحوی که امنیت و ثبات را برای این کشور و کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.

آتش‌بس دو ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۰) آغاز شد اما دوازدهم خردادماه بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد ، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر (یازدهم مرداد) تمدید شود.

ائتلاف سعودی-اماراتی گزینه‌های زیادی برای برای کسب موافقت سران صنعاء با تمدید این آتش‌بس ندارد و صنعاء با تمدید آن به شکل فعلی کاملا مخالف است. «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز به تازگی در بیانیه‌ای از سختی تمدید این آتش‌بس گفت و به برخی قصورات در اجرای کامل آن اشاره کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها