ترکیه بار دیگر شمال شرق سوریه را گلوله باران کرد

ترکیه بار دیگر شمال شرق سوریه را گلوله باران کرد
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 09:09

نیروهای ارتش ترکیه بار دیگر شهر القامشلی در شمال شرقی سوریه را گلوله باران کردند.

العالم - ترکیه

به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، منابع محلی سوریه گفتند: نیروهای ترکیه و گروههای مسلح مورد حمایت این کشور چندین خمپاره شلیک کردند که به خانه های مسکونی در محله الحمقیه در شهر القامشلی اصابت کرد.

این گلوله باران خسارت های مادی برجای گذاشت و باعث آواره شدن دهها خانواده شد.

نیروهای ارتش ترکیه دیروز نیز با واحدهای توپخانه شهرک ها و روستاهای منطقه ابو راسین در ریف شمال غربی الحسکه را هدف قرار دادند که خسارت های مالی به خانه های شهروندان و دارایی آنها وارد شد.

حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا در حالی شدت یافته که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور اوایل خرداد گذشته اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.

در مقابل سوریه نیز تاکید کرد که «تهدیدهای ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی‌های نشست آستانه در تضاد است».

مقام های بلندپایه روسیه و آمریکا پیش از این در اظهارات رسمی خود چندین بار مخالفت خود را با انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلام کردند و از آنکارا خواستار در پیش گرفتن راه حل مسالمت آمیز برای اوضاع سوریه شده بودند.

در روزهای اخیر مقام های ترکیه بارها از احتمال آغاز دور جدید حملات به شمال سوریه و اعلام آمادگی در این خصوص سخن گفته‌اند و این اظهارات نگرانی‌هایی را در ارتباط با شعله ور شدن دوباره درگیری ها در شمال سوریه بین طرف های مختلف حاضر در آن و بروز مشکل برای مردم این مناطق ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، ترکیه حملات خود به شمال سوریه را در حالی انجام می‌دهد که شورای امنیت سازمان ملل سه شنبه شب حملات ترکیه به شمال عراق را در نشست فوق العاده خود محکوم کرد.

حملات هوایی اخیر ترکیه به منطقه کردستان عراق ۸ کشته و بیش از ۲۰ زخمی بر جای گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها