بن‌سلمان در یونان؛ آتن‌ و ریاض توافقنامه‌ امضا کردند

بن‌سلمان در یونان؛ آتن‌ و ریاض توافقنامه‌ امضا کردند
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 10:42

ولی‌عهد سعودی در اولین مقصد سفر اروپایی خود وارد یونان شد و شاهد امضای توافقنامه‌هایی در زمینه‌های نظامی و انرژی بود.

العالم - عربستان سعودی

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی روز گذشته (سه شنبه) در یونان شاهد مراسم امضای توافقنامه‌هایی بین آتن و ریاض در زمینه‌ انرژی و همکاری‌های نظامی بود.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس»، این مراسم پس از دو دیدار صورت گرفت که یکی از آن‌ها دوجانبه بین ولی‌عهد سعودی و «میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان بود و دیگری با حضور هیئت‌های دو کشور در کاخ ماکسیموس، مقر دولت یونان در آتن پایتخت این کشور برگزار شد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، ولی‌عهد عربستان ابتدا دیدار دوجانبه خود با میتسوتاکیس را به پایان برده و سپس راه‌های توسعه روابط دو کشور، مسائل مشترک و تحولات منطقه را با حضور هیات‌های سیاسی دو کشور بررسی کرد.

دو طرف بعد از گفت‌وگوها شاهد «امضای توافقنامه با هدف ایجاد شورای مشارکت راهبردی عربستان و یونان» بودند. علاوه‌بر آن تعدادی توافقنامه‌های دیگری نیز در زمینه‌های انرژی، همکاری‌های نظامی، توسعه سرمایه‌گذاری و مبارزه با جرائم به امضا رسید. دو طرف همچنین در زمینه‌های ورزشی و اسناد به تبادل نظر پرداخته و یادداشت‌های تفاهم امضا کردند.

روز گذشته (سه‌شنبه) محمد بن سلمان در آغاز یک سفر اروپایی که شامل فرانسه نیز خواهد بود، وارد یونان شد. سفر اروپایی ولی‌عهد سعودی که اکنون در حال انجام است، یک ماه پس از سفر قبلی او به مصر، اردن و ترکیه و حدوداً ۱۰ روز پس از سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عربستان، برنامه‌ریزی شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها