تشدیدحملات ترکیه و نبرد پهپادها در شمال سوریه

تشدیدحملات ترکیه و نبرد پهپادها در شمال سوریه
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 20:21

آیا همزمانی پرواز پهپادهای ترکیه در آسمان شمال سوریه با بمباران این منطقه توسط ارتش ترکیه این پیام را می‌رساند که رویارویی در شمال و شمال شرقی سوریه وارد مرحله جدیدی یعنی مرحله پهپادها شده است؟

العالم- کشکول

در خبرها آمده است که ارتش ترکیه در تجاوز به اراضی سوریه از پهپاد استفاده می‌کند؛ این پهپادها مواضع و فرماندهان گروه شبه‌نظامی قسد را هدف قرار می‌دهند. قسد به مناطق استقرار نیروهای امریکایی در شرق رود فرات وارد شده و تا مناطق تحت نفوذ نیروهای روسیه در آن سوی دیگر کرانه فرات پیشروی کرده است. چنین تحولاتی نشان‌دهنده ورود تجاور ترکیه به سوریه به مرحله جدید است.

طبق اطلاعات رسیده از شمال سوریه، پهپادهای ترکیه از اوایل سال جاری میلادی ۴۲ بار گروه شبه‌نظامی قسد را هدف قرار داده‌اند که طی آن، ۳۹ نفراز جمله دو کودک کشته و بیش از ۷۶ نفر زخمی شده‌اند. ارتش ترکیه همچنین طی ماه جاری میلادی ۱۰ حمله پهپادی علیه این گروه انجام داده که تلفات انسانی زیادی هم بر جای گذاشتند.

همزمان با افزایش حملات پهپادی ارتش ترکیه در شمال سوریه، حملات توپخانه‌ای و موشکی ترکیه به روستاها و شهرک‌ها در حومه‌های حلب و الحسکه زیاد شده است. امروز نیز برای چهارمین روز متوالی تنش در ناحیه‌های ابو راسین و تل تمر در شمال غرب استان الحسکه حاکم شده و ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح مورد حمایت آن، حومه‌ای این نواحی را هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی قرار می‌دهند تا از این طریق، اهالی این مناطق را مجبور به کوچ کنند.

ناظران سیاسی در سوریه بر این باورند که تشدید حملات نظامی ترکیه و افزایش حملات پهپادی آن و اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر ادامه گزینه نظامی در شمال سوریه به معنای تلاش آنکارا برای تضعیف قسد و تاثیرگذاری بر ساختار اداری، امنیتی و نظامی این گروه است، و ترکیه قصد دارد ازطریق حملات پهپادی و قتل شماری از فرماندهان قسد، این مناطق را از غیرنظامیان نیز خالی کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها