حشد شعبی حمله داعش به استان دیالی را دفع کرد

حشد شعبی حمله داعش به استان دیالی را دفع کرد
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 12:29

منابع مختلف اعلام کردند که حشد شعبی حمله گروه تروریستی داعش به استان «دیالی» را دفع کرد.

العالم - عراق

«حشد شعبی» عراق از مقابله با حمله داعش در شمال شرقی استان دیالی خبر داد.

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگانی از هنگ اول لشکر 62 این نیروها روز چهارشنبه موفق شد حمله بقایای تروریست‌های داعش در شمال شرقی استان دیالی را دفع کند.

حشد شعبی افزود که گروهی از بقایای تروریست‌های داعش قصد حمله به یک مرکز امنیتی در منطقه شروین را داشتند که نیروهای حشد با آنها به مقابله برخاستند.

این درحالی است که شنبه 23 ژوئن رژه نظامی نیروهای حشد شعبی عراق در استان دیالی به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس آن، برگزار شد.

دفتر نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در مراسم رژه نیروهای حشد شعبی که به‌مناسبت هشتمین سالروز تأسیس این گروه و با مشارکت شماری از گروه‌های امنیتی عراق برگزار می‌شود حضور یافت.

نیروهای حشد شعبی سیستم‌ها و تسلیحات جدید و پیشرفته خود را در جریان مراسم رژه نظامی به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس حشد شعبی به نمایش گذاشتند.

در این مراسم تانکهای تی 52 مجهز به سیستم پارایزیت انداز، سیستم ها و دکل‌های ارتباطی با حساسیت بالا و پیشرفته و نیز تانک‌های تی 72 و پیشرفته به نمایش درآمد.

در این مراسم همچنین توپهای هاورتز 1555 میلی متری ، موشک اندازها، تانکهای تی 72 و برخی تسلیحات دیگر به نمایش گذاشته شد.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی‌شماری انجام داد. به دنبال آن عراق از ایران خواست به بغداد در مبارزه با تروریست‌ها کمک کند.

حشد شعبی در سال 2014 بعد از آنکه گروه تروریستی داعش برخی از مناطق و شهرهای عراق را اشغال کرد به فتوای «آیت‌الله سیستانی» مرجع عالی قدر شیعیان عراق تشکیل شد و در سال 2016 با موافقت پارلمان این کشور تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها