چارچوب هماهنگی: هجوم به پارلمان عراق، تاثیری بر روند تشکیل دولت نخواهد داشت

چارچوب هماهنگی: هجوم به پارلمان عراق، تاثیری بر روند تشکیل دولت نخواهد داشت
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 15:37

یکی از رهبران در چارچوب هماهنگی عراق بیان کرد که تظاهرات دیروز و هجوم به پارلمان تاثیری بر روند تشکیل دولت جدید نخواهد داشت.

العالم_عراق

«عائد الهلالی» از رهبران چارچوب هماهنگی عراق در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد که «با وجود تصرف پارلمان از سوی طرفداران صدر، چارچوب هماهنگی در مسیر تشکیل دولت به نخست وزیری محمد شیاع السودانی، راه خود را ادامه خواهد داد و قصد ندارد السودانی را با نامزد دیگری جایگزین کند.»

وی افزود: اکثریت سیاسی و پارلمانی، اکنون طرفدار تشکیل دولت جدید عراق است؛ این ماموریت در سریعترین زمان ممکن، کامل خواهد شد و تظاهرات، تاثیری بر روند تشکیل دولت آینده نخواهد گذاشت.

در همین حال، «علی الفتلاوی» یکی از سران ائتلاف «الفتح» نیز روز پنجشنبه گفت که جلسه تنصیب رئیس جمهوری جدید در پارلمان عراق در موعد مقرر (شنبه) برگزار خواهد شد.

الفتلاوی گفت: آنچه دیروز در تظاهرات و ورود معترضان به منطقه سبز بغداد رخ داد، چارچوب هماهنگی را وادار به عقب نشینی از نامزد معرفی شده برای نخست وزیری نخواهد کرد.

این شخصیت بارز جنبش «الصادقون» (بخشی از نیروهای چارچوب هماهنگی شیعی تابع جنبش عصائب اهل الحق) گفت که «نظر جریان صدر محترم است و ما پیشتر هم تلاش کردیم دیدگاه های جریان صدر و چارچوب هماهنگی را به هم نزدیک کنیم اما این به معنای تحمیل اراده یک طرف سیاسی به نظر اکثریت سیاسی نیست و نظر اکثریت سیاسی اکنون این است که به سوی تشکیل دولت جدید قوی برویم که قادر به مواجهه با بحران ها و چالش ها باشد.»

گفتنی است؛ دیروز عده‌ای پس از ورود به منطقه سبز، وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.

پربیننده ترین خبرها