ورود نظامیان آمریکایی به شرق یمن

ورود نظامیان آمریکایی به شرق یمن
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 23:12

یک منبع یمنی پنجشنبه شب از ورود یک گروه دیگر از نیروهای آمریکایی به استان المهره در شرق یمن خبر داد.

العالم_یمن

به نوشته پایگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیة»، نظامیان آمریکایی روز سه‌شنبه وارد فرودگاه «الغیضه» در استان المهره شدند، شمار آنها مشخص نیست.

این پایگاه خبری به نقل از منابع خود اعلام کرد فرودگاه "الغیضه" یک پایگاه نظامی است که توسط نیروهای انگلیسی و صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ به صورت غیر قانونی ساخته شده است.

این نظامیان از فرودگاه "الریان" واقع در شهر المکلا؛ مرکز استان حضرموت وارد این پایگاه نظامی شدند.

این منابع اعلام کردند که نظامیان آمریکایی پس از ورود برای نصب دستگاه‌های جاسوسی، کابل‌ اینترنت در منطقه «سیحوت» را قطع کردند.

این اقدام پس از آن مطرح می شود که شیخ علی الحریزی رییس کمیته تحصن ضد اشغالگری دست به افشاگری زد و از غارت و چپاول عظیم نفت توسط شرکت‌های نفتی خارجی در استان المهره از دهه ۶۰ تاکنون خبر داد.

"عبدالملک بدرالدین الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن نیز ۲۹ اردیبهشت ماه نیز گفته بود که آمریکا پس از اطمینان از مزدورانش در اجرای برنامه ها در حضرت موت و المهره، اکنون به دنبال ساخت پایگاه در این دو منطقه است.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در این باره گفته بود، سفر سفیر آمریکا به استان‌های المهره و حضرموت در چارچوب تلاش واشنگتن برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر یمن است.

همچنین ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ نیز منابع یمنی از اقدام رژیم صهیونیستی برای کمک به امارات متحده عربی به منظور احداث یک پایگاه نظامی جدید در جزیره سقطری در جنوب یمن خبر داده بودند.

به گفته این منابع، این پایگاه جدید با هماهنگی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی تاسیس می شود.

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط سایت تحقیقاتی «ایکاد» از پایگاه نظامی امارات در عبدالکوری، باندهای فرودگاهی به طول ۵۴۰ متر و عرض ۳۰ متر را نشان می‌ داد.

رژیم صهیونیستی با هدف افزایش فعالیت‌های جاسوسی و برای سلطه بر مهم‌ترین مسیر کشتیرانی جهان در جنوب یمن، به دنبال حضور پر رنگ‌ تر در سواحل و جزایر یمن است.

این خبر چند ماه پس از آن اعلام می شود که یک تیم از کارشناسان خارجی، در شهر «حدیبو» (مرکز سقطری) عملیات نقشه‌برداری برای احداث دومین فرودگاه نظامی امارات را آغاز کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها