تهدیدهای سید حسن نصرالله ترس و نگرانی را بر رژیم صهیونیستی حکمفرما کرد

تهدیدهای سید حسن نصرالله ترس و نگرانی را بر رژیم صهیونیستی حکمفرما کرد
جمعه 7 مرداد 1401 - 17:43

تهدیدهای اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص میدان گازی کاریش، رژیم صهیونیستی را در ترس و نگرانی شدیدی فرو برد .

العالم - لبنان

به گزارش تارنمای روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی امروز جمعه خاطرنشان کردند که در همین رابطه کابینه اسراییل یکشنبه آینده نشست مهمی برگزار خواهد کرد و طی آن تهدیدهای حزب الله لبنان در ارتباط با میدان های گازی موجود در دریای مدیترانه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد .

رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته در خصوص اختلافش با لبنان بر سر ترسیم مرزهای دریایی پیشنهاد جدیدی به دولت آمریکا ارائه داد.

بر همین اساس رژیم اشغالگر قدس پیشنهاد داد تا سود حاصل از ذخایر احتمالی گاز در منطقه مورد اختلاف میان لبنان و اسراییل میان دو طرف تقسیم شود.

به دنبال تهدیدهای سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه میدان های گازی اسراییل در تیررس حزب الله قرار دارند.

حزب‌الله در دوم ژوئیه اعلام کرد که «۳ پهپاد غیرمسلح را در مسیر منطقه مورد مناقشه» در میدان کاریش در مأموریت‌های شناسایی ارسال و تأکید کرد که «پهپادها مأموریت لازم را انجام دادند و پیام را رساندند».

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که "پهپادهای اعزامی حزب الله به سمت سکوی کاریش، یک پیام روشن به تل آویو بوده است.

همچنین در آستانه سفر آموس هوکشتاین فرستاده ویژه واشنگتن به لبنان جهت میانجی گری میان بیروت و تل آویو که قرار است هفته آینده انجام شود، رژیم صهیونیستی موضع جدید خود را اعلام کرد.

شایان ذکر است میانجی آمریکایی در اواسط ماه گذشته میلادی پس از رسیدن سکوی حفاری گاز به میدان کاریش در دریای مدیترانه وارد بیروت شد . رسیدن این سکو در لبنان هیاهویی ایجاد کرد.

هوکشتاین در سفر اخیر خود به بیروت با مقامات بلندپایه لبنانی و در راس آنها میشل عون رئیس جمهور دیدار و گفت وگو کرد و در جریان پیشنهاد لبنان در این خصوص قرار گرفت.

به گزارش رسانه های لبنانی، پیشنهاد لبنان شامل بازگرداندن میدان قانا در بخش لبنانی آن به بیروت است و همچنین بیروت خواستار توقف استخراج گاز از میدان کاریش و خارج کردن سکوی حفاری از آنجا شد.

مذاکرات غیرمستقیم که با میانجی گری آمریکا و سرپرستی سازمان ملل به منظور ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسراییل جریان یافت، در ماه می گذشته متوقف شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها