چرا غرب پرونده قتل خاشقچی را نادیده گرفت و از بن سلمان به گرمی استقبال کرد؟ + ویدیو

شنبه 8 مرداد 1401 - 09:20

مدیر مرکز جهانی اسناد گفت: سازمان های حقوق بشر بر خلاف واقعیت های موجود، با حسن نیت فرض می کنند که دولت های آمریکا و اروپا در اشتیاق خود برای بیان حقوق بشر صادق هستند.

العالم - عربستان سعودی

جهاد سعد، مدیر مرکز جهانی اسناد، در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: واقعیت این است که ایالات متحده آمریکا و صهیونیسم جهانی کار بسیار خطرناکی را به ولیعهد عربستان سعودی محول کرده اند و او نشانه هایی از آمادگی خود برای رفتن تا پایان راه حتی اگر به قیمت هویت اسلامی پادشاهی عربستان سعودی تمام شود ارائه کرده است.

وی افزود: اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی همانند اقدامات آتاتورک ترکیه است.

مصطفي كمال پاشا معروف به آتاتورك (به معني پدر ترك‌ها) از بارزترین چهره‌های غرب‌زده در جهان اسلام بود و از این رو، صهیونیسم و امپریالیسم انگلیس او را برای نیل به اهداف خود برای سلطنت بر ترکیه انتخاب کردند.
آتاتورک از طرفداران سکولاریسم و ناسیونالیسم بود. از جمله اقدامات آتاتورک حذف هر آنچه که مربوط به تاریخ گذشته ترک‌ها و امپراتوری عثمانی یا درباره اسلام است از برنامه‌های درسی تمامی مدارس و اعلام قانون اساسی جدید برای کشور که نمونه کامل اسلام‌ستیزی و غرب‌زدگی در تمامی زمینه‌هاست.

سعد در ادامه با اشاره به اینکه بن سلمان از ابتدا از حمایت صهیونیست ها و غرب برخوردار بوده است و او دستورات را هرچند اشتباهاتی در آنها باشد اجرا می کند، توضیح داد که وظیفه ای به بن سلمان محول شد که موضوع قتل خاشقچی و کشته شدن مخالفان در زندان ها به رهبری مدافع ارشد حقوق بشر دکتر عبدالله الحمید و علمای ارشد مانند شیخ حسن فرحان مالکی و دیگران، در برابر آن بسیار کوچکند.

سعد افزود: در ابتدای دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مورد نحوه برخورد با بن سلمان بحث و جدل وجود داشت و این مناقشه به حدی رسید که شما نمی توانید محمد بن سلمان را از سمتش کنار بگذارید و دست از حمایتش بکشید، آنگونه که بایدن در سخنرانی انتخاباتی خود عنوان می کرد، زیرا این پیام بدی برای بقیه دیکتاتوری های عربی خواهد بود که ما آنها را پشتیبانی می کنیم.

سعد با بیان اینکه غرب در انتظار تبدیل جایگاه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، به پادشاهی برای برخورداری از مصونیت دیپلماتیک سران کشورها است، تاکید کرد: سفر بن سلمان به فرانسه مقدمه ای برای سفر به ایالات متحده آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها