ویدیو؛ آخرین آمار خسارات سیل؛ ۵۹ فوتی و ۳۰ مفقودی/ ۲۰ استان کشور درگیر سیل هستند/ بیشترین استان های متاثر از سیل کدامند؟

ویدیو؛ آخرین آمار خسارات سیل؛ ۵۹ فوتی و ۳۰ مفقودی/ ۲۰ استان کشور درگیر سیل هستند/ بیشترین استان های متاثر از سیل کدامند؟
شنبه 8 مرداد 1401 - 11:16

شمار فوتی های سیل های اخیر کشور به ۵۹ نفر و تعداد زخمی ها به ۳۰ نفر تا این لحظه افزایش یافته است.

العالم ـ ایران

بنابر این گزارش، از ابتدای مرداد ماه تا امروز، ۵۹ نفر در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، لرستان، مازندران، مرکزی، کرمان و یزد در وقوع حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر جان باختند و ۳۰ هموطن نیز در استان‌های مازندران، لرستان، کرمان، تهران همچنان مفقود هستند.

از تاریخ یکم تا هشتم مرداد ماه جاری یک هزار و ۳۳۲ نفر به اماکن امن منتقل و ۵ هزار و ۲۱۵ نفر اسکان اضطراری شدند. در این مدت ۹۴۴ منزل از سیل تخلیه شد و ۳۴۲ خودرو نیز رهاسازی شده است.

در استان‌های سیستان و بلوچستان ۵ نفر، کرمان ۴ نفر، لرستان ۴ نفر، مازندران ۶ نفر، مرکزی یک نفر و یزد ۴ نفر ، ۱۹ نفر در امامزاده داوود، ۱۴ نفر در زرین دشت فیروزکوه، یک نفر در روستای دماوند و یک نفر نیز در ماملو پرديس در مجموع جان باخته‌اند.

پیش از این رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفته بود، تاکنون ۵۶ فوتی و ۱۸ مفقودی داشته ایم همچنین به بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده است.

بنابر اعلام مهدی ولی پور، استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و تهران بیشترین استان‌های متأثر از سیلاب هستند.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: شب گذشته استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و تهران بیشترین استان‌های متاثر از سیلاب بودند.

سیل

ولی پور افزود: به بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده و برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز عملیات نجات و انتقال به نقاط امن انجام شد.

به گفته وی، حوزه‌های عشایری در استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری بیشتر تحت تاثیر این بارندگی‌ها بوده است. امداد گران ما در این مناطق حضور دارند و آماده‌ امداد رسانی جهت حوادث احتمالی هستند.

در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط واقع در شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس، کرمان، جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان و قم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بارش در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان شدت خواهد داشت.

۲۰ استان کشور درگیر سیل هستند

رئیس هلال احمر گفت: ۲۰ استان و ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستای کشور درگیر سیلاب هستند.

دکتر کولیوند، رئیس هلال احمر خاطرنشان کرد: در فیروزکوه رانش کوه اتفاق افتاده است. راه‌ها بسته بود لذا در سیل فیروزکوه بیشتر از امداد هوایی استفاده کردیم.

سیلرئیس هلال احمر تصریح کرد، تا ۱.۵ متر گل و لای در خانه‌های مردم ایجاد شده و مردم گیر کرده بودند.

دکتر کولیوند گفت: در سیلاب، شانس زنده ماندن به حداقل می رسد.

پربیننده ترین خبرها