نقص فنی 300 جت نیروی هوایی آمریکا را زمین گیر کرد

نقص فنی 300 جت نیروی هوایی آمریکا را زمین گیر کرد
شنبه 8 مرداد 1401 - 19:32

نیروی هوایی آمریکا سیصد فروند جت آموزشی خود را به دلیل نقص در صندلی خروج اضطراری خلبان زمین گیر کرد.

العالم - امریکا

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که نیروی هوایی ایالات متحده به طور موقت حدود ۳۰۰ فروند هواپیمای آموزشی را به دلیل نگرانی از اینکه صندلی‌های جهشی آنها در صورت لزوم به درستی شلیک نمی‌کنند، زمین گیرمی‌کند.

به گزارش وبگاه «ایرفورس تایمز» «آرین لاکهارت» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا پنجشنبه گذشته تایید کرد که پرواز جت‌های آموزشی که ممکن است توسط قطعات صندلی پرتاب به بیرون معیوب تحت تاثیر قرار گیرند را متوقف کرده است.

این شامل حدود ۴۰ درصد از ناوگان «تی-۳۸» و ۱۵ درصد از ناوگان «تی-۶» از جمله هواپیماها در هر پایگاه آموزشی خلبانی در مقطع کارشناسی و پایگاه هوا دریای «پنساکولا» در فلوریدا است.

به گفته منابع آگاه مشخص نیست که این جت‌ها چه زمانی به خدمت باز خواهند گشت. این زمین‌گیری‌ها پس از آن اتفاق می‌افتد که سازنده صندلی پرتاب‌کننده یک نقص احتمالی را در کارتریج‌های انفجاری کشف کرد.

چندی قبل نیز منابع رسانه‌ای راز زمین گیر شدن شماری از جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا به دلیل کمبود قطعات یدکی موتور خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» کمبود قطعات یدکی ممکن است برخی از جنگنده‌های اف-۳۵ را زمین‌گیر کند زیرا تعمیر یک قطعه کلیدی برای پرهزینه‌ترین هواپیمای جنگی ایالات متحده بیشتر از زمان برنامه ریزی شده طول می‌کشد.

دیوان محاسبات امریکا اعلام کرده که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری که منجر به کمبود موتورهای فعال می شود، جنگنده‌های اف-۳۵ را بیشتر و برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار زمین گیر کرده است.

گفته می‌شود که بسیاری از مشکلات ناشی از شکست پنتاگون در ایجاد یک راهبرد مناسب برای حفظ موتور، از جمله ارائه قابلیت تعمیر در انبار از جمله دلیل زمین گیر شده این جنگنده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها