خیز پادشاه مراکش برای بهبود روابط کشورش با الجزایر

خیز پادشاه مراکش برای بهبود روابط کشورش با الجزایر
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 11:11

پادشاه مراکش با تاکید بر اینکه هرگز اجازه نخواهد داد هیچ فردی به الجزایری‌ها اهانت کند، گفت که با مقامات الجزایر برای بهبود روابط میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

العالم - آفریقا

به نقل از سایت مراکشی هسپرس، محمد ششم، پادشاه مراکش در سخنرانی از مردم کشورش خواست به رویکرد حفظ ارزش‌های برادری و حسن همجواری با کشور همسایه الجزایر ادامه دهند.

محمد ششم اظهار کرد: الجزایری‌ها در تمامی شرایط و احوالات ما را در کنار خود خواهند یافت.

همچنین پادشاه مراکش گفت: در خصوص ادعاهایی که مراکشی‌ها را به ناسزاگویی به الجزایری‌ها متهم کرده، باید بگویم کسانی که به شکلی غیرمسؤولانه این ادعاها را مطرح کردند، به دنبال روشن کردن آتش فتنه میان دو ملت برادر هستند.

او افزود: مرزهای میان دو کشور (مراکش و الجزایر) هرگز فضای ارتباط و توافق میان آنها را مسدود نخواهند کرد بلکه ما می‌خواهیم این مرزها پل‌هایی برای آینده مراکش و الجزایر بوده و الگویی برای دیگر ملت‌های منطقه مغرب باشند.

او در ادامه تاکید کرد: مراکش هرگز اجازه نخواهد داد کسی به برادران الجزایری اهانت کند و به دنبال خروج از این وضعیت و تقویت همگرایی، روابط و توافق میان دو ملت است.

محمد ششم افزود: ما به همکاری با ریاست جمهوری الجزایر چشم دوخته‌ایم تا مراکش و الجزایر برای ایجاد روابطی عادی میان دو ملت برادر که ارتباطات تاریخی و انسانی و نیز سرنوشت مشترکی دارند، دست به دست هم دهند.

روابط دیپلماتیک الجزایر و مراکش پیشتر به علت عادی سازی روابط مراکش با تل‌آویو، تنش‌های مرزی، استفاده از نرم افزار جاسوسی پگاسوس برای رصد الجزایری‌ها و حمایت از عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا رسما قطع شد.

دولت مراکش نیز به عنوان یک حرکت دیپلماتیک پس از تمدید ماموریت سفرایش در برخی کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی، به مأموریت سفیر خود در الجزایر از ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ پایان داد بدون این‌که هیچ جانشینی برای آن انتخاب کند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها