بارزانی: اربیل آمادگی میزبانی گفت‌وگوی عراقی‌ها را دارد

بارزانی: اربیل آمادگی میزبانی گفت‌وگوی عراقی‌ها را دارد
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 13:11

رئیس اقلیم کردستان عراق طرف‌های عراقی را به خویشتنداری و گفت‌وگوی مستقیم برای حل مسائل فراخواند و گفت، اربیل آماده میزبانی از این گفت‌وگوهاست.

العالم - عراق

«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق از وضعیت سیاسی اخیر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش «شفق نیوز»، وی در ادامه طرف‌های مختلف سیاسی عراق را به خویشتنداری و ورود به گفت‌وگوی مستقیم برای حل مشکلات فراخواند.

بارزانی گفت، تشدید پیچیدگی امور در این شرایط حساس؛ صلح و امنیت و ثبات کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: ضمن احترام به خواست تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی، بر اهمیت حفاظت از سازمان‌های دولتی و امنیت ، جان و مال شهروندان و کارمندان تأکید می‌کنیم. ملت عراق شایسته حال و آینده بهتری است و وظیفه و مسؤولیت مشترک همه طرف‌ها این است که با یکدیگر برای عبور عراق از این شرایط حساس و خطرناک کار کنند.

بارزانی در پایان گفت: اقلیم کردستان مانند همیشه بخشی از راه‌حل خواهد بود بنابراین از طرف‌های سیاسی در عراق می‌خواهیم به اربیل به عنوان پایتخت دومشان بیایند و گفت‌وگوی نامحدود و فراگیر را به منظور رسیدن به تفاهم و توافق بر اساس منافع عالی کشور آغاز کنند؛ هیچ مشکلی وجود ندارد که راه‌حلی نداشته باشد.

دیروز(شنبه، ۳۰ ژوئیه)، در پی تشدید ناآرامی‌ها در بغداد و اعتراض‌های خیابانی حامیان جریان صدر عراق به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق از جانب «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در منطقه سبز بغداد، شماری از معترضان، وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.

احزاب سیاسی در عراق منتظر برگزاری جلسه پارلمان برای آغاز روند سیاسی جدید بودند، اما جریان صدر دوباره در اقدامی خلاف قانون، طرفدارانش را به تظاهرات دعوت و فضای بغداد را متشنج و آشوب‌زده کرده است.

چهارشنبه پیش نیز، حامیان جریان صدر، وارد ساختمان پارلمان شده و به اموال عمومی آسیب زده بودند.

پربیننده ترین خبرها