خبرنگار العالم در پارلمان عراق: جریان صدر هنوز به درخواست ها برای گفتگو پاسخی نداده است

يکشنبه 9 مرداد 1401 - 14:56

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد تاکید کرد تحصن کنندگان در ساختمان پارلمان برای خاتمه دادن به تحصن خود در انتظار فرمان مقتدا صدر رهبر جریان صدر یا نماینده او هستند.

العالم - عراق

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد در گزارشی از داخل پارلمان عراق که بخش های مختلف آن در تصرف طرفداران جریان صدری است، گفت پارلمان به تریبون اعتراضات به تشکیل دولت جدید و نامزدی محمد شیاع السودانی برای پست نخست وزیری تبدیل شده است.

وی افزود سالن‌های پارلمان عراق در همین حال به موکب های عاشورایی تبدیل شده اند که در آنها شعارهای ضد فساد سر داده می شود همچنین معترضان خواستار تشکیل دولت طبق نظر جریان صدر هستند.

خبرنگار العالم گفت شمار تحصن کنندگان به صدها نفر می رسد و همگان در انتظار فرمان مقتدا صدر یا نماینده وی برای پایان دادن به تحصن هستند هرچند در عین حال آماده اند که روزها به تحصن خود ادامه دهند و در پارلمان بمانند.

به گفته خبرنگار العالم، طرف دیگر یعنی چارچوب هماهنگی، همه رهبران خود را برای گفتگو و دوری از فتنه فراخوانده است هرچند تا این لحظه درخواست های عمار حکیم، هادی العامری، حیدر العبادی و فالح الفیاض در همین ارتباط واکنش یا پاسخی از طرف جریان صدری دریافت نکرده است.

پربیننده ترین خبرها