حوثی: اگر جنگ متوقف و محاصره لغو نشود آماده جهاد هستیم

حوثی: اگر جنگ متوقف و محاصره لغو نشود آماده جهاد هستیم
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 19:11

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن گفت: یا جنگ و محاصره علیه ملت یمن متوقف و لغو می شود یا ما برای ادامه جهاد آماده هستیم.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در مراسم فارغ التحصیلی شماری از نظامیان منطقه نظامی مرکزی خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی گفت: رزمندگان شجاع در این میدان و ده‌ها هزار نیروی دیگر در سایر میدان‌ها، آماده هرگونه رویارویی یا هر گونه تلاش برای تحمیل تحولات جدید از سوی طاغوتیان سعودی، اماراتی، آمریکایی هستند.

الحوثی ادامه داد: امکان ندارد که شکست را بپذیریم. باید جنگ متوقف و محاصره لغو شود، در غیر این صورت ما آماده جهاد در راه خدا هستیم و از هیچ چیز و مقابله با سلاح‌هایی که از همان روز اول با آن مقابله کرده‌ایم، هیچ هراسی نداریم.

بر اساس گزارش المسیره، در این مراسم که شاهد رژه نظامی باشکوهی بود و سطح بالای مهارت‌های رزمی و تاکتیکی دانش آموختگان در آن به نمایش درآمد، علاوه بر محمدعلی الحوثی، «محمدخالق الحوثی» فرمانده منطقه نظامی مرکزی، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن، «حمود عباد» شهردار پایتخت و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم حضور داشتند.

این تحول نظامی در حالی است که یک هیأت از عمان امروز به یمن سفر کرد تا بر سر تمدید آتش‌بس بین دولت نجات ملی و ائتلاف متجاوز در این کشور، رایزنی کند.

مهلت آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در یمن که تا کنون یک بار تمدید شده است، روز سوم ماه آگوست به پایان می‌رسد و صنعا تأکید کرده است در صورت متوقف نشدن تجاوز و محاصره علیه ملت یمن حاضر به تمدید این آتش بس نیست.

مهر

پربیننده ترین خبرها