نانسی پلوسی سفر آسیایی خود را بدون اشاره به تایوان آغاز کرد

نانسی پلوسی سفر آسیایی خود را بدون اشاره به تایوان آغاز کرد
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 08:46

سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش شدید پکن را به همراه داشته است.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، اعلام کرد که او سفر آسیایی خود را آغاز کرده است. اما اطلاعیه این نهاد هیچ نامی از تایوان نیاورده است در حالی که چین واکنشی شدید به گزارش‌ها درباره سفر احتمالی او به این جزیره نشان داده بود.

اطلاعیه دفتر پلوسی می‌گوید که او در راس هیاتی متشکل از نمایندگان کنگره ایالات متحده از منطقه هند و اقیانوسیه، شامل سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن، بازدید می‌کند.

این اطلاعیه می‌افزاید رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در سفر خود به مسائلی چون امنیت متقابل، همکاری‌های اقتصادی و حکمرانی دموکراتیک در منطقه هند و اقیانوسیه می‌پردازد.

رئیس مجلس نمایندگان پس از رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، سومین مقام عالی ایالات متحده محسوب می‌شود و از این رو گزارش‌ها درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی به تایوان خشم پکن را برانگیخته بود.

چین جزیره تایوان را جزو قلمروی خود می‌داند. دولت جو بایدن در ایالات متحده نیز اطمینان داده که همچنان سیاست «چین واحد» را دنبال می‌کند.

واشینگتن از سیاست وضع موجود در قبال تایوان حمایت می‌کند، به این شکل که حاکمیت چین را بر آن به رسمیت می‌شناسد، اما مخالف اجرای آن است و می‌خواهد تایوانی‌ها همچنان حاکمیت مستقل خود را حفظ کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها