خواهر سرباز صهیونیستی در اسارت حماس به غزه می‌رود

خواهر سرباز صهیونیستی در اسارت حماس به غزه می‌رود
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 10:07

خواهر هدار گولدن، سرباز اسرائیلی که ۸ سال پیش در نوار غزه به اسارت گرفته شد، اعلام کرده قصد دارد برای باز گرداندن برادرش به نوار غزه برود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روسیا الیوم، خواهر این سرباز اسیر اسرائیلی اعلام کرد: "من برای بازگرداندن برادرم هدار به غزه می‌روم. اسرای ما هنوز آنجا هستند. من «جسد» برادرم را برمی‌گردانم."

وی خواستار پیوستن به راهپیمایی اعتراضی خانواده‌اش در روز چهارشنبه به عنوان بخشی از کمپین فشار بر دولت اسرائیل برای پس گرفتن اسرای اسرائیلی شد که از سال ۲۰۱۴ در غزه هستند.

در همین زمینه، شبکه ۱۴ اسرائیل به نقل از سمحا گلدن، پدر این سرباز اسرائیلی گزارش داد: این کارزار روز سه شنبه ساعت ۵ بعد از ظهر آغاز می‌شود و توضیح داد که شامل مراسمی "یادبود هدار" خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اعتراضی صبح چهارشنبه از مرکز اسرائیل آغاز و به مدت ۳ روز تا نزدیک‌ترین نقطه مرزی با نوار غزه ادامه خواهد داشت.

پدر این سرباز اسیر اسرائیلی توضیح داد: هدف از این راهپیمایی بازگرداندن سربازان جنگ و ارسال پیامی به رهبری سیاسی، نظامی و امنیتی اسرائیل است.

گلدن از خانواده‌های اسرائیلی که فرزندان خود را برای جنگ به نوار غزه می‌فرستند، خواست که نگران فرزندان خود باشند چرا که اگر در آنجا اتفاقی برای آنها بیفتد، اسرائیل تلاشی برای بازگرداندن آنها نخواهد کرد.

گردان‌های قسام پیشتر اعلام کردند که یکی از اعضای یگان سایه این گردان‌ها در حین انجام مأموریت برای نگهبانی از یک سرباز اسرائیلی در نتیجه حمله اسرائیل کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در همین زمینه ابو عبیده، سخنگوی گردانهای قسام در پیامی تلگرامی به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان عملیات "شمشیر قدس"، حملات هوایی اسرائیل به شهادت یک مبارزِ که مسئول مراقبت از دو نظامی اسیر صهیونیست بود، منجر شد.

جنبش حماس از ارائه اطلاعات درباره جزئیات سرنوشت چهار اسیر اسرائیلی خودداری می کند و شرط کرده تا زمانی که اسرائیل ۵۴ اسیر فلسطینی را که در توافقنامه شالیت در سال ۲۰۱۱ آزاد شده بودند و بار دیگر در چهار سال گذشته رژیم اشغالگر قدس آنها را به اسارت گرفته شدند، آزاد نکند هیچگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر اسرائیلی به این رژیم نخواهد داد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها